המשחק בין צ'לטנהאם לניופורט קאונטי בליגה הרביעית באנגליה שהסתיים לפני יומיים (שלישי) בתיקו 1:1 סיפק את אחד הרגעים המדהימים בכדורגל העולמי בשנים האחרונות.
האורחים עלו ליתרון 0:1 בדקה ה-12 בזכות שער עוצר נשימה. שוערם, טום קינג, ניגש לבצע בעיטת שוער מקו החמש. האנשים המעטים שנכנסו לאצטדיון בתקופת הקורונה לא ציפו להתרחשות מיוחדת, אבל לתדהמתם, כמו גם לתדהמת יתר השחקנים, הכדור טס מעל כולם, קיפץ פעם אחת על הדשא וחדר פנימה לתוך השער שממול.
1 צפייה בגלריה
טום קינג
טום קינג
רגע עוצר נשימה. טום קינג
(צילום: רויטרס)
השוער היריב, ג'ושוע גריפיתס, נותר המום אחרי שזינק ולא הצליח להגיע לכדור וגם חבריו תפסו את הראש כלא מאמינים. בכך נשבר השיא העולמי של השער מהמרחק הרב ביותר בכדורגל, שכן הכדור נבעט ממרחק של 96 מטרים (וסנטימטר) מקו השער של צ'לטנהאם.
מאטי בלייר השווה לזכות המארחת בדקה ה-45, אבל אחרי המשחק דיברו כולם על השער המדהים של קינג. השיא הקודם, אגב, 91.9 מטרים, נרשם בפרמייר ליג בשנת 2013. היה זה השוער הבוסני אסמיר בגוביץ', ששיחק באותה תקופה בסטוק וכבש לרשתה של סאות'המפטון. הוא הכניע אז את הפולני ארתור בורוץ.
צפו בשער המדהים של טום קינג

"אני שמח מאוד, כי לא תיכננתי את זה", הגיב קינג. "בטוח שידברו על זה הרבה זמן ואני גאה בכך. בטוח שגם המשפחה שלי תהיה גאה מאוד. עכשיו אשלח לבגוביץ' הודעה, אכתוב לו שאני משתתף בצערו. בחיים לא חלמתי שאכנס לספר שמוסרים כמתנה בכל חג מולד ואני מקווה שאקרא על זה בספר השיאים של חג המולד הבא. אני מקווה שאף אחד לא ישבור את השיא הזה ושאוכל להראות את זה בספר לנכדים שלי".
קינג (25), שבעברו לבש את מדי מילוול ו-ווימבלדון, ובנוסף שיחק גם בנבחרת הנוער של אנגליה, הצטרף לניופורט קאונטי ב-2019 וזומן באותה שנה לסגל נבחרת וויילס. קבוצתו מדורגת כעת במקום השני ב-League two עם 22 נקודות, נקודה פחות מהמוליכה קיימברידג' יונייטד, שקיימה שני משחקים יותר ממנה.