חגיגות האליפות ה-19 של אינטר והראשונה אחרי 11 שנים עשויות להישכח מהר מאוד, כשלבעלים של המועדון סטיבן זנג יש צרות שמאפילות עליהן, כאלו שמאיימות על המשך קיומו של המועדון, בטח תחת זנג.
בתקופה האחרונה סגן הנשיא חאבייר סאנטי הודה שהמועדון נמצא בבעיות כלכליות קשות. "הבעיות הכלכליות עדיין קיימות וזה יכול לקחת כמה שנים כדי שנצליח לחזור לאיזון", הוא אמר בראיון לעיתון בארגנטינה לאחר הבטחת התואר. "אנחנו צריכים את הקהל חזרה באצטדיון כדי שנותני החסות שלנו יהיו שמחים. ובעצם פשוט לחזור לשגרה".
2 צפייה בגלריה
אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה
יעזוב דווקא אחרי האליפות? אנטוניו קונטה
(צילום: AP)
אבל זה רק קצה הקרחון מסתבר. השנה האחרונה, שנת הקורונה, גרמה לאינטר להיכנס למשבר קשה, וזה לא עוזר כשגם חברת הענק הסינית סונינג, שנמצאת בבעלותם של משפחת זנג, עוברת קשיים כלכליים ואף נאלצה להודיע על סגירתה של האלופה המקומית ג'יאנגסו סונינג.
הבעלים של הנראזורי, כך על פי דיווח בסקיי ספורט, ביקש בימים האחרונים מהשחקנים והמאמן אנטוניו קונטה לוותר על חודשיים של שכר כדי להקל מעט על ההפסדים. עוד נכתב בדיווח שכל אחד מהשחקנים צפוי להיפגש בהמשך השבוע עם ראשי המועדון ולהגיע להחלטה.
המנהל המקצועי בפה מארוטה אמר לסקיי ספורט איטליה דברים דומים: "אני יכול לאשר שהמענקים על הזכייה באליפות ישולמו, אך ייערכו פגישות אישיות עם השחקנים בנוכחות הנשיא סטיבן זנג כדי שהם יבינו את הקשיים אליהם נקלענו. אנחנו רוצים לעבוד בשיתוף פעולה עם השחקנים ולפנות למצפון שלנו ברגעים הללו".
2 צפייה בגלריה
סטיבן זנג
סטיבן זנג
ביקש לקצץ. הבעלים סטיבן זנג
(צילום: getty images)
כל זה מוביל לחוסר ודאות גדול מאוד לגבי עתידו של אנטוניו קונטה. המאמן המוערך, שטרם אישר שימשיך גם בעונה הבאה, אף החליט לבטל את מסיבת העיתונאים שתוכננה לקראת המפגש מול רומא, בעיקר כדי לא להישאל על הנושא. גם לפני סמפדוריה, קונטה לא נכח במסיבת העיתונאים, ועוזר המאמן שלו השיב לשאלות במקומו.
יכול מאוד להיות שהקיצוץ המסתמן בשכר יביא לסיום דרכו באינטר, דווקא אחרי שהצליח לזכות באליפות כל כך מרשימה. הדיווחים מספרים שאם אכן זה יקרה, לא מעט כוכבים ילכו בדרכו ויעזבו.
קונטה חתם באינטר בקיץ 2019, והצליח לשים סוף לשליטה האבסולוטית של יובנטוס בליגה האיטלקית, שעד העונה זכתה בתשע אליפויות ברציפות.