שחקני ברצלונה ממורמרים על השיפוט מאז שחודשה העונה בפרט, ובכלל לאורך כל העונה, וטוענים שריאל מדריד מקבלת העדפה ברורה. זו גם הסיבה שג'רארד פיקה, שהתראיין אחרי ה-0:0 בחוץ מול סביליה אמש (שישי), החליט לעקוץ: "אני חושב שיהיה לנו קשה מאוד לזכות באליפות. אם נתחשב באיך שדברים מתנהלים לאחרונה, לריאל יהיה קשה לאבד נקודות".
פיקה אמנם לא אמר ספציפית משהו רע על השופטים או על כך שריאל מקבלת העדפה, אבל בתקשורת הספרדית לא נשארו אדישים וטענו כי המסר שלו היה ברור. שחקני בארסה טוענים למשל שהשער של מקסי גומס מוולנסיה, שנפסל במשחק האחרון מול ריאל מדריד, היה צריך להיחשב, וגם זה שכבש אנטואן גריזמן במפגש מול לגאנס.
3 צפייה בגלריה
ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה
פיקה עצבני
(צילום: AFP)
בספרד משווים את הנאום של פיקה לזה שנתן פפ גווארדיולה כשאימן את ברצלונה בעונת 2011/12 והמצב מול ריאל היה דומה. המאמן טען ש"מישהו" ימנע ממנו לזכות בארבע אליפויות רצופות, הישג שרק יוהאן קרויף הגדול היה חתום עליו בברצלונה (1994-1991).
אפשר להבין את הלחץ שבו נמצאת ברצלונה. אם ריאל תנצח מחר (23:00) בחוץ את סוסיאדד היא תעלה לפסגה על חשבונה. לשתיים אמנם יהיה אותו מספר נקודות (65), אך במפגשים הפנימיים ביניהן לבלאנקוס יש יתרון.
3 צפייה בגלריה
איבן ראקיטיץ'
איבן ראקיטיץ'
ראקיטיץ' מאוכזב
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
קיקה סטיין
קיקה סטיין
סטיין על הקווים
(צילום: EPA)
קיקה סטיין, ניסה להסביר מה לא עבד לקבוצתו אתמול: "הייתה לנו הרבה מאוד תקווה לניצחון, בטח אחרי 30 הדקות הראשונות בהן שיחקנו יוצא מן הכלל במשחק חוץ. אבל דווקא אחרי הפסקת השתייה נתנו לסביליה יותר מרחב לשחק ואיבדנו כדורים. במחצית השנייה המשכנו להתקשות, המשכנו לאבד כדורים ולא היינו מתואמים. בסוף לא ידענו איך לסכן את השער, והיה קשה לנו לחדור לרחבה עם כל הצפיפות שהייתה".
למרות הכל, מאמן ברצלונה עוד לא פסימי: "ידענו שיהיה קשה לנצח כל משחק, אבל זה שהשגנו לפחות נקודה אחת הופך את זה לפחות רע. מה גם שריאל מדריד עדיין לא ניצחה בסן סבסטיאן (אצטדיונה של ריאל סוסיאדד), וזה לא יהיה לה קל".