כל משחקי גמר פלייאוף העלייה ליורו נקבעו הערב (חמישי) ברחבי היבשת, אבל אנחנו לא נהיה שם. מי שכן תהיה זו סקוטלנד שתפגוש את סרביה.
הסרבים גברו 1:2 בחוץ על נורבגיה בהארכה הודות לצמד של סרג'יי מילינקוביץ'-סאביץ', קשר לאציו. מילינקוביץ'-סאביץ' הבקיע מקרוב בדקה ה-82, אבל מתיאס נורמן השווה בבעיטה חדש בדקה ה-88 ושלח את הקבוצות ל-30 דקות נוספות.
4 צפייה בגלריה
סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ'
סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ'
צמד וכרטיס לגמר הפלייאוף. סרגיי מילינקוביץ'-סאביץ' חוגג עם החברים
(צילום: EPA)
שם הקשר המצוין השלים צמד (102) אחרי הקפצה אלגנטית מזווית לא פשוטה וסידר לנבחרת שלו את הכרטיס לגמר - ולפי מה שראינו מהסקוטים, אין ספק שסרביה פייבוריטית ברורה להעפיל.
הונגריה (ווילי אורבן 17, ז'ולט קלמאר 47 ונמניה ניקוליץ' 75) הרשימה עם 1:3 בחוץ על בולגריה (גיורגי יומוב 89) ותפגוש את איסלנד, שהשיגה 1:2 על רומניה מצמד מהיר של גילפי סיגורדסון (16 ו-35). אלכסנדרו מקסים צימק בפנדל (63).
4 צפייה בגלריה
גילפי סיגורדסון
גילפי סיגורדסון
סיגורדסון והחברים חוגגים
(צילום: AFP)
מלבד המשחק של הנבחרת, גם בשני מגרשים נוספים קיבלנו דרמות פנדלים. סלובקיה כבשה את כל ארבע הבעיטות שלה, ניצחה 2:4 (0:0 בתום 120 דקות) את אירלנד ותפגוש את צפון אירלנד, שחלפה על פני בוסניה לאחר ניצחון 3:4 (1:1 בתום 120 דקות) בבעיטות הכרעה.
צפון מקדוניה וגיאורגיה רחוקות 90 או 120 דקות מעלייה היסטורית ליורו. פנדל מדויק של טורניקה אוקריאשווילי (7) העניק לגיאורגים 0:1 על בלארוס. גם המקדונים (בנג'מין קולולי 16 ודרקו ולקובסקי 33) עשו את העבודה עם 1:2 על קוסובו (פלורנט האדרגיונאי 29).
4 צפייה בגלריה
דרקו ולקובסקי
דרקו ולקובסקי
רחוקים משחק אחד מעלייה ליורו. שחקני צפון מקדוניה
(צילום: רויטרס)

קאלברט-לואין לא עוצר

והיו גם משחקי ידידות ברחבי היבשת. דומיניק קאלברט-לואין, הסקורר של אברטון ומלך שערי הפרמייר-ליג, כבש בהופעת הבכורה שלו בנבחרת אנגליה ב-0:3 מול וויילס. גם קונור קודי (53) ודני אינגס (63) השתתפו בחגיגה.
שבדיה חזרה ממוסקבה עם 1:2 על רוסיה. אלכסנדר איסק (21) ומתיאס יוהנסון (73) כבשו לשבדים, אלכסנדר סובלוב רק צימק (90). בלגיה, בסגל חסר, סיימה ב-1:1 ביתי עם חוף השנהב. מיצ'י בטשואי (53) ופרנק קסי (87, בפנדל) כבשו לכל צד.
4 צפייה בגלריה
דומיניק קאלברט לואין
דומיניק קאלברט לואין
שער בהופעת הבכורה. קאלברט לואין
(צילום: AFP)