צ'לסי שברה אמש (רביעי) את הנאחס. אחרי ארבע הדחות רצופות בשלב שמינית הגמר, הבלוז יהיו בשלב שמונה האחרונות אחרי 0:2 ביתי על אתלטיקו מדריד שסגר 0:3 חלק בסיכום שני המשחקים.
חכים זייש כבש את השער השער הראשון (34) אחרי בישול של טימו ורנר. אמרסון הכפיל בתוספת הזמן, פחות מחצי דקה אחרי שנכנס כמחליף. בכלל, הקבוצה האנגלית הייתה טובה יותר מהקולצ'ונרוס לאורך כל 90 הדקות ומי שהופתע מכך היה קשר צ'לסי ונבחרת אנגליה לשעבר, ג'ו קול.
7 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים
(צילום: getty images)
7 צפייה בגלריה
קירן טריפייר
קירן טריפייר
טריפייר מתוסכל אחרי ההדחה
(צילום: EPA)
"זה היה נראה כאילו צ'לסי שיחקה מול קבוצה מהצ'מפיונשיפ או מתחתית הפרמייר-ליג", אמר קול, המשמש כפרשן ב-BT. גם שחקן העבר של ליברפול, דון האצ'יסון לא ריחם על הספרדים: "צ'לסי שיחקה נהדר, אבל התאכזבתי מאתלטיקו. הם היו גרועים, איטיים ועייפים. אבל אם אתה אוהד צ'לסי בערב הזה - אתה יכול להיות מאושר. גם בגלל ששוב היא שמרה על שער נקי בצ'מפיונס".
ומה היה לכובש השער הראשון להגיד? "אחרי 10 דקות שלטנו במשחק ושיחקנו את המשחק שלנו", סיפר זייש. "הם לא יצרו כמעט מצבים ואנחנו יכולים להיות מאושרים מההופעה שלנו. נקווה להגרלה טובה בשלב הבא".
7 צפייה בגלריה
תומאס טוכל וכריסטיאן פוליסיק
תומאס טוכל וכריסטיאן פוליסיק
"אפשר לעשות דברים גדולים". טוכל ופוליסיק
(צילום: AFP)
הבלוז הגדילו את הרקורד שלהם ל-13 משחקים ללא הפסד מאז החליף תומאס טוכל את פרנק למפארד בסוף חודש ינואר. המנג'ר הגיב: "הדבר החשוב ביותר הוא שהניצחון הזה הגיע לנו. בין השחקנים יש קשר מיוחד והתוצאות האלה נותנות לנו את הביטחון שאפשר להשיג דברים גדולים. אני בטוח שאף אחד לא רוצה לשחק נגדנו עכשיו. זה הולך להיות אתגר גדול, אבל נתקדם הלאה ואין לנו ממה לחשוש".
הגרמני הודה שקבוצתו עדיין לא משחקת בצורה מושלמת: "אנחנו צריכים להשתפר ביציאה להתקפות מתפרצות. צריך לחשוב יותר קדימה, לנצל את המהירות שלנו ולנצל מרווחים במגרש. אנחנו מנסים להיות מדויקים יותר". צ'לסי מדורגת רביעית בפרמייר ליג וביום ראשון הקרוב תתמודד מול שפילד יונייטד בבית ברבע גמר הגביע האנגלי.
7 צפייה בגלריה
טוכל חוגג עם קובאצ'יץ'
טוכל חוגג עם קובאצ'יץ'
"הגיע לנו לנצל". טוכל חוגג עם קובאצ'יץ'
(צילום: EPA)
חכים זייש, שאכזב בתחילת העונה ולא הצדיק את הציפיות מאז שנרכש, לא רק הבקיע אלא גם נראה כמי שמתחיל להיכנס לעניינים. טוכל: "היה לו קשה להסתגל לסגנון שלנו, אבל אני מאוד מרוצה ממנו".
מאמן אתלטיקו מדריד, דייגו סימאונה: "אנחנו מברכים את צ'לסי, הגיע לה לעלות שלב. המשחק הראשון היה שווה כוחות והפעם הם היו טובים יותר. ניסינו להקשות עליהם, אבל לא היינו מדויקים בהתקפה ולא יכולנו לתקוף כמו שרצינו. אין לנו תירוצים, כאשר הקבוצה היריבה טובה יותר ממך צריך לברך אותה, לנסות להשתפר ולחשוב על הליגה. זה היה המשחק הטוב ביותר של ז'ואאו פליקס, זה השחקן שאנחנו רוצים. אהבתי גם את המשחק של סאול במחצית השנייה. יש לנו עתיד מבטיח והווה חשוב, הפעם זה היה לצורך למידה".
7 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
"צ'לסי הייתה טובה יותר". דייגו סימאונה
(צילום: AP)
לואיס סוארס, שהוחלף בדקה ה-59, נראה זועם ומאוכזב וכלי התקשורת הירבו לפרסם צילומים שלו יורד מהמגרש. סימאונה התייחס לכך: "זה נורמלי ששחקן מאוכזב כאשר הוא רוצה להמשיך לשחק ומוחלף. היו לנו אופציות נוספות בהתקפה ובשל כך עשיתי את זה. העדפתי להציב את יורנטה ואת סאול באגפים, את למאר במרכז ולהשאיר את דמבלה מקדימה ואת ז'ואאו פליקס יותר מאחור. כך הייתה יותר דינמיקה במשחק שלנו. העדפתי את זה על פני משחק עם שני חלוצים"
סימאונה לא חושש שההדחה מליגת האלופות תשפיע לרעה על קבוצתו גם בליגה הספרדית: "אין בי שום פחד. ליגת האלופות הקשתה עלינו. זה היה מסובך וקשה ואנחנו צריכים להשתפר. עכשיו צריך לחזור למשחק ביום שישי נגד אלאבס בליגה עם כל ההתלהבות".
7 צפייה בגלריה
לואיס סוארס
לואיס סוארס
לואיס סוארס מאוכזב אחרי שהוחלף
(צילום: רויטרס)
"זה יום קשה", הודה קוקה, שחקנה של אתלטיקו. "אנחנו אוהבים את המפעל הזה ורצינו לעלות לשלב הבא, אבל לא הגענו למשחק. הם מצאו שטחים פנויים ותקפו כל הזמן".

"באיירן כנראה הקבוצה הכי טובה בעולם"

באיירן מינכן השיגה גם היא ניצחון כפול. אחרי ה-1:4 באולימפיקו, אלופת אירופה רשמה 1:2 בגרמניה ו-2:6 בסיכום. התכולים דווקא יצאו מעודדים, למרות ההדחה. פרנצ'סקו אצ'רבי: "שיחקנו טוב הערב עם גישה חיובית. שיחקנו כקבוצה ונשארנו מאוחדים. רצינו להראות שהגיע לנו להיות כאן. עשינו דרך יפה בליגת האלופות. אנחנו צריכים להשתפר, להישאר צנועים. אנחנו מכירים את הקבוצות שאנחנו פוגשים. באיירן כנראה הכי טובה בעולם".
7 צפייה בגלריה
מזהים את שחקן לאציו? מוריקי מוסתר על-ידי אלאבה
מזהים את שחקן לאציו? מוריקי מוסתר על-ידי אלאבה
מזהים את שחקן לאציו? מוריקי מוסתר על-ידי אלאבה
(צילום: AP)
מאמן לאציו, סימונה אינזאגי: "זה היה משחק מסוכן אחרי ההפסד במפגש הראשון. השחקנים היו טובים ולא איבדו ריכוז. היינו צריכים הופעה טובה ואנחנו עוזבים את המפעל בתחושה חיובית. מול חלק מהקבוצות אי אפשר לשחק. באיירן אחת מהן. אנחנו גאים בדרך שעשינו העונה באירופה, ושעלינו משלב הבתים".
פורסם לראשונה: 00:31, 18.03.21