ג'אנלואיג'י בופון, שוערה האגדי של יובנטוס בן ה-43, הודיע היום (שלישי) כי לא ימשיך במועדון לעונה נוספת וכי סיכם על עזיבה עם סיום העונה. בופון שותף עד כה העונה בשבעה משחקי ליגה ושמר בשלושה מהם על רשת נקייה. בנוסף, הוא סייע מועדון להעפיל לגמר הגביע האיטלקי, שיתקיים ב-19 במאי (יום רביעי הבא) ומסתמן כמה שיהיה משחקו האחרון בקבוצה.
השוער, שחזר למועדון בקיץ 2019 אחרי עונה אחת שהעביר בפריז סן ז'רמן, אמר: "העתיד שלי ברור ומוחלט. החוויה היפה והארוכה מאוד הזו עם יובה תגיע לסיומה השנה". השוער לא חשף אם יפרוש, אלא השאיר במפורש את שתי האופציות פתוחות: "או שאפסיק לשחק, או שאמצא סיטואציה שמדרבנת אותי להמשיך או מציעה לי חוויית חיים אחרת, ואז אשקול זאת בחיוב".
1 צפייה בגלריה
ג'אנלואיג'י בופון
ג'אנלואיג'י בופון
ג'אנלואיג'י בופון
(צילום: getty images)
על התקופה שלו ביובה אמר השוער: "אני מרגיש שנתתי את הכול למועדון וקיבלתי הכול ויותר מזה אי אפשר לעשות. הגענו לסיומו של מעגל וזה זמן נכון להתקדם ולא להפוך להפרעה בדרך". עם 648 משחקים בסריה א', מדובר בשיאן ההופעות בליגה האיטלקית, שבה התחיל את הקריירה במדי פארמה, וגם בנבחרת איטליה (176 משחקים). הוא הצטרף ליובנטוס בפעם הראשונה ב-2001 ובסך הכל בשתי הקדנציות רשם במדיה 509 משחקים.
השוער התייחס לכישלון של הקבוצה השנה להגן על תואר האליפות בו זכתה בכל תשע העונות הקודמות: "בסופו של דבר הייתה חסרה לנו עקביות. כשמסתכלים על המשחקים מול שש הקבוצות המובילות, התחרינו בהן כשווים. אבל איבדנו נקודות טיפשיות מול קבוצות נחותות וזה מראה עד כמה הקבוצה הזאת עדיין צריכה להתבגר".