יובנטוס מעוניינת להיפטר מכריסטיאנו רונאלדו ומציעה אותו לכל מי שתהיה מוכנה לקחת על עצמה את תשלום השכר הכבד שלו, כך טוען עיתונאי הספורט הבכיר גיום בלאגה. על אף תזמון הדברים, שמגיעים מספר ימים לאחר המינוי המפתיע של אנדראה פירלו למאמן יובה, לדברי בלאגה הנושא עומד על הפרק לפחות בחצי השנה האחרונה.
בלאגה התייחס לשמועות שצצו בימים האחרונים על האפשרות שרונאלדו יעבור לפריז סן ז'רמן, אבל טען שלא מדובר בהכרח ברצון של הצרפתים לצרף אותו, אלא יותר ברצון של יובנטוס להיפרד ממנו. "הם הציעו אותו כבר לפני כמה חודשים לריאל מדריד שדחתה על הסף את האפשרות שרונאלדו יחזור אליה", אמר העיתונאי. "היו דיבורים על ה-MLS וכו', אבל הם כל כך רוצים להיפטר מעול המשכורת שלו, שהם הציעו אותו לכל מי שאפשר, כולל לברצלונה".
1 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
רונאלדו. אולי בדרך לתחנה הבאה
(צילום: AFP)
השכר העצום של רונאלדו ביובנטוס, הוא גם הבעיה הגדולה ביותר שלה בניסיונות להיפטר ממנו. הוא הרוויח 23 מיליון אירו נטו לעונה בריאל ועל פי דיווחים זכה לשכר זהה ביובה. אם במסגרת ההסכם שהנחית אותו בטורינו חברת פיאט לקחה על עצמה חלק גדול מהשכר הזה והקלה על התקציב של האלופה האיטלקית, לקבוצות אחרות לא בטוח שתהיה אפשרות להכניס את היד כל כך עמוק לכיס - בעיקר לנוכח מגבלות הפייר פליי, ובמיוחד בתקופה כלכלית בעייתית כמו זו שמשבר הקורונה הוביל אליה את הכדורגל העולמי.
כשהגיע, רונאלדו חתם על חוזה לארבע שנים ומתוכו נותרו כעת שנתיים נוספות. סביר להניח שגם העובדה שהכוכב הענק הגיע קודם כל כדי "להדביק" את יובה במיומנות הגדולה ביותר שלו - זכייה בליגת האלופות - ולא הצליח עד כה, מתווספת לעניין הכלכלי כחלק מהשיקולים של יובה לרצות פרידה. בנוסף, אפשר להניח על השולחן גם את שאלת המאזן המורכב של יחסים, סמכות ואגו שבין מאמן טירון כמו פירלו לכוכב-על כמו רונאלדו.