צרפת ניצחה אמש (שבת) את פורטוגל והבטיחה את מקומה בין ארבע האחרונות בליגת האומות, על חשבון המארחת שנפרדה מהתואר בו החזיקה. המאמן, פרננדו סנטוס, בחר לפתוח עם שלישייה קדמית שנשמעת קטלנית על הנייר עם כריסטיאנו רונאלדו, ז'ואו פליקס וברנרדו סילבה, אבל במדינה העבירו ביקורת על ההחלטה, לאור העובדה שדיוגו ז'וטה, שנמצא בכושר שיא, נותר על הספסל ונכנס רק במהלך המחצית השנייה.
"ההרכב הזה שיחק גם בתיקו בצרפת ואני לא זוכר שמישהו שאל אותי אז למה דיוגו לא פתח", הגיב סנטוס לביקורת. "ז'וטה הוא ללא ספק שחקן איכותי מאוד וכולם יודעים זאת, אבל כך גם סילבה, פליקס ורונאלדו".
3 צפייה בגלריה
קאנטה וז'וטה
קאנטה וז'וטה
קאנטה וז'וטה נאבקים
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
סנטוס פורטוגל
סנטוס פורטוגל
פרננדו סנטוס
(צילום: AFP)
מאמן פורטוגל המשיך: "אם ז'וטה היה פותח והיינו מפסידים, הייתם שואלים אותי למה ברנרדו או פליקס לא פתחו. אני לא חושב שזאת הייתה הבעיה שלנו. היו לנו טעויות במשחק הקבוצתי והתקשינו בקישור".
בצד השני, היו כמובן מרוצים, בעיקר אחרי ההפסד המפתיע לפינלנד בשבוע שעבר. מאמן אלופת העולם, דידייה דשאן דיבר גם כן: "ניצחון מוצדק שלנו, שהגיע בזכות שילוב של איכות וסולידריות. רצינו לסיים ראשונים - והשגנו את המטרה שלנו. אני גאה בשחקנים שלי על כך".
3 צפייה בגלריה
צרפת
צרפת
צרפת חוגגת
(צילום: AFP)
המאמן הצרפתי דיבר על הקשיים שמציבה התקופה בפני הנבחרות והשחקנים: "בהתחשב באיכות היריבה, מדובר בניצחון משמעותי. זה לא תמיד קל, לאור התקופה המורכבת בעולם. חלק מהשחקנים מתמודדים עם סיטואציה בעייתית במועדונים שלהם, אבל כשהם מגיעים לנבחרת הם נותנים את הכל". דשאן גם אישר שקיליאן אמבאפה יחזור לסגל במשחק מול שבדיה ביום שלישי (21:45): "הוא יהיה שם".