הפרס בתחרות המאבק האליפות הצמוד ביותר באירופה הולך העונה לליגה הטורקית, שסיפקה דרמה יוצאת דופן בסיומה זכתה אמש (שבת) בשיקטאש בתואר בזכות יתרון של שער אחד בלבד בהפרש השערים.
הנשרים השחורים הגיעו למחזור הסיום לאחר שני הפסדים, אבל עמדו במשימה עם 1:2 על גוזטפה, וסיימו את העונה עם 84 נקודות ויחס שערים של 45+. היריבה העירונית גלאטסראיי אמנם רשמה פיניש מדהים, שכלל שישה ניצחונות רצופים, כולל 1:3 אתמול מול מלאטיאספור, אבל הפרש השערים שלה עמד בסיום על 44+ "בלבד".
2 צפייה בגלריה
אוהדי בשיקטאש ברחובות
אוהדי בשיקטאש ברחובות
אוהדי בשיקטאש ברחובות
(צילום: רויטרס)
זוהי האליפות ה-16 בתולדותיה של בשיקטאש, הראשונה מאז 2017 וייתכן שהמתוקה מכולן. היא גם תוכל להשלים דאבל ביום חמישי כשתפגוש בגמר הגביע את אנטליספור.
"זאת ההרגשה הכי טובה שהרגשתי בחיים", אמר החלוץ הקנדי קייל לארין. השוער, ארסין דסטנאולו, אמר: "אני מרגיש בתוך חלום, במיוחד בתקופה הקשה של הקורונה". רידוון יילמאז בן ה-19 הוסיף: "אני משחק במועדון מאז הילדות. אני מנשק את הידיים לכל מי שהביא אותי לכאן".
2 צפייה בגלריה
קייל לארין מאושר
קייל לארין מאושר
קייל לארין מאושר
(צילום: EPA)
בין המברכים היה גם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שכתב: "מברך מכל הלב את הקבוצה והאוהדים על הזכייה באליפות". טורקיה מתמודדת עם התפרצות חריפה של קורונה, ושר הבריאות המקומי, פארטין קוג'ה, קרא לאוהדים לשמור על ריחוק חברתי: "בואו נשמור על מרחק בזמן החגיגות". האוהדים פחות התייחסו לקריאה שלו, ואלפים מהם יצאו לרחובות איסטנבול וחגגו את התואר.
מאמן גלאטסראיי, פתיח טארים, ניסה לשמור על אופטימיות: "אני גאה במרוץ. למרות שלא זכינו בתואר נתנו את הכל. מגיע כל הכבוד ליריבה שלנו". ארדה טוראן, שמשחק בסגנית האלופה, התייחס אף הוא למאבק: "הפסדנו את האליפות ונסבול כל הקיץ בגלל זה. נמשיך בכל הכוח בעונה הבאה, אי אפשר לשבור אותנו. אין לי מה לומר יותר לאוהדים, עשינו הכל כדי לשמח אותם. הקבוצה חזקה יותר ממה שכולם חושבים".