ביום ראשון האחרון, עת חגג את יום הולדתו ה-32, נפרד וויליאן רשמית מצ'לסי אחרי שבע שנים. פחות משבוע חלף והברזילאי חתם רשמית בקבוצה חדשה - היריבה העירונית ארסנל, בה ישחק בשלוש העונות הקרובות. על פי הדיווח ב"דיילי מייל" משכורתו עשויה להגיע ל-220,000 ליש"ט בשבוע, כולל מענקים.
"וויליאן הוא מסוג השחקנים שעושים את ההבדל", אמר מנג'ר ארסנל מיקל ארטטה. "עקבנו אחריו בחודשים האחרונים והיה לנו ברור כבר מהרגע הראשון שהוא מתאים ושהוא יחזק אותנו בצורה משמעותית, בעיקר בחלק ההתקפי. הוא שחקן מנוסה וחכם, שיתרום הרבה מאוד לקבוצה ולשחקנים הצעירים".
2 צפייה בגלריה
וויליאן
וויליאן
וויליאן והמדים החדשים
(צילום: האתר הרשמי של ארסנל)
2 צפייה בגלריה
וויליאן חוגג
וויליאן חוגג
עוזב את הכחול של צ'לסי. וויליאן
(צילום: getty images)
המנהל המקצועי של התותחנים, אדו, הוסיף: "אני מכיר אותו היטב, כשעוד שיחקנו יחד בנבחרת ברזיל. כמובן שעקבתי אחריו כשהוא שיחק פה באנגליה. יש לו הרבה תכונות פנטסטיות כאדם וככדורגלן. אני בטוח במאה אחוז שכל אחד בחדר ההלבשה, האוהדים, אני ומיקל יהנו ממנו".
במכתב לאוהדי צ'לסי, כתב, וויליאן ביום ראשון: "היו לי שבע שנים נהדרות מאז אוגוסט 2013. כשהגיעה ההצעה מצ’לסי, ידעתי שזו הקבוצה שאני צריך לעבור אליה. היום אני בטוח שזו ההחלטה הכי טובה שיכולתי לקבל. היו רגעים שמחים, עצובים, תארים וזה תמיד היה מאוד אינטנסיבי".
וויליאן הוסיף: "למדתי המון על עצמי. התפתחתי, הפכתי לשחקן ואדם טוב יותר. בכל אימון, בכל משחק, בכל דקה על המגרש ובחדר ההלבשה, תמיד למדתי. אני מודה לאוהדי צ’לסי שקיבלו אותי ותמכו בי לכל אורך השנים. היו גם ביקורות וזה טבעי, אבל מה שחשוב זה שהדבר דרבן אותי להצליח עד הדקה האחרונה שלי במדים של צ’לסי".
הברזילאי הוסיף: "כעת הגיע הזמן לעבור הלאה ואני בטוח שאתגעגע לחברים שלי, לאנשי הצוות שתמיד ראו אותי כמו הבן שלהם ולאוהדים. אני עוזב בראש מורם, בידיעה שזכיתי כאן בתארים ותמיד נתתי את המקסימום".
בשבע השנים בצ'לסי זכה וויליאן בשתי אליפויות, בגביע האנגלי ובליגה האירופית ורשם 234 הופעות בפרמיירליג. הוא כבש 37 שערים ובישל 33.