צ'לסי של ז'וזה מוריניו (בקדנציה הראשונה) הייתה אחת הקבוצות הטובות ביותר באירופה. המיוחד הפך את הבלוז לחבורה לוחמת ובלתי מתפשרת, שסמכה על מספר כוכבי על דוגמת פרנק למפארד ודידייה דרוגבה, שידעו לעשות את העבודה בצד ההתקפי.
פנקס הצ'קים של רומן אברמוביץ' עבד שעות נוספות וכל מי שרצה מוריניו, גם נחת בסטמפורד ברידג'. אחת ההחתמות היותר מוזרות של צ'לסי היא זו של סטיב סידוול. הקשר הג'ינג'י הגיע בקיץ 2007 בהעברה חופשית, אך לאחר שלושה חודשים בלבד שוחרר, פשוט כי לא היה ברמה של שאר הסגל.
3 צפייה בגלריה
טל בן חיים מול דידייה דרוגבה
טל בן חיים מול דידייה דרוגבה
טל בן חיים מול דידייה דרוגבה כשישראל וחוף השנהב נפגשו
(צילום: ראובן שוורץ)
בראיון שנתן סידוול ל"בי-טי ספורט", הוא סיפר על האווירה באימונים ועל המחויבות שדרש מוריניו משחקניו בכל רגע נתון.
"צריך להבין את זה ולהיכנס לזה כשחקן. ז'וזה הוא מאמן שחושב קודם כל הגנה", טוען סידוול. "פפ (גווארדיולה) ו(יורגן) קלופ הם מאמנים שדוגלים בכדורגל התקפי, אבל זה לא הלחם והחמאה של ז'וזה. זה מה שהוא אוהב, אם שחקנים מצליחים להשתלב בשיטה שלו, זה עובד נהדר".
שחקן נוסף שהיה חלק מהסגל של הפורטוגלי, וגם קיבל לא מעט הזדמנויות, הוא בלם בית"ר ירושלים טל בן חיים. "באימונים שחקנים היו מפרקים אחד לשני את הצורה", ממשיך קשר העבר האנגלי. "אסיין היה שובר את שבצ'נקו לשניים, טל בן חיים נכנס פעם אחת בדרוגבה והוא מיד קם ואמר: 'אני רוצה להרוג אותו'".
3 צפייה בגלריה
יחד עם מוריניו. בן חיים מוצג בצ'לסי
יחד עם מוריניו. בן חיים מוצג בצ'לסי
יחד עם מוריניו. בן חיים מוצג בצ'לסי
(צילום: Getty Images)
3 צפייה בגלריה
טל בן חיים באימון צ'לסי
טל בן חיים באימון צ'לסי
"באימונים היו מפרקים אחד לשני את הצורה". בן חיים לצד למפארד וטרי
(צילום: getty images)
"ז'וזה אמר לו: 'אני צריך אותו ביום שבת, אתה יכול להרוג אותו בשבוע הבא'. הוא אהב את זה ושאף לזה כל הזמן, אבל עכשיו הוא לא מקבל את זה בטוטנהאם".