מה קורה לערן זהבי? חלוץ גוואנגז'ו R&F החל את העונה בסין בצורה חלשה במיוחד ואחרי ארבעה מחזורים הקבוצה שלו מדורגת במקום האחרון בבית 1, עם נקודה אחת בלבד ויחס שערים מביש של 11:1. השער הבודד הוא כמובן של זהבי עצמו, אבל גם מבחינתו האישית - לא זה המאזן שהוא קיווה לרשום בשלב זה.
בגלל דחייה מתמשכת של העונה והנהלים החדשים שהגיעו בעקבות נגיף הקורונה, הליגה בסין קוצרה כשהקבוצות חולקו לשני בתים. למרות שיש לקפטן גוואנגז'ו וחבריו עוד עשרה מחזורים לתקן, קשה להאמין שהם מסוגלים לעשות זאת.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
רק בעיטה אחת מתוך 21 העונה מצאה את הרשת. זהבי
(צילום: Getty Images)
איכשהו, היכולת ההגנתית המביכה מהעונה שעברה (72 שערי חובה ב-30 מחזורים, ההגנה הגרועה ביותר בליגה) נשכחה, הרבה בגלל שההגנה של גוואנגז'ו העונה גרועה אפילו יותר. השערים שהיא סופגת קלים מדי, הטעויות הזויות לחלוטין, ואין ספק שהמאמן החדש ג'ובאני ואן ברונקהורסט, פעם שחקן הגנה לא רע בכלל, לא מרוצה.
ההולנדי (45), שהגיע במקומו של דראגן סטויקוביץ' הסרבי (שאימן את הקבוצה במשך ארבע וחצי שנים), היה אמור לחולל שינוי במועדון הקטן מהעיר גוואנגז'ו – וכנראה שהשינוי אכן התרחש, רק לכיוון הלא נכון.
בהולנד אף טענו שמעמדו של ואן ברונקהורסט כבר הספיק להתערער והחלו לדווח שהוא ממש לא האיש המתאים לתפקיד. צריך לציין שג'יו סיפק ארבע שנים נהדרות כמאמן פיינורד. הוא זכה בשני גביעים ובתווך באליפות, שהייתה הראשונה של המועדון אחרי 18 שנים.
4 צפייה בגלריה
ג'ובאני ואן ברונקהורסט
ג'ובאני ואן ברונקהורסט
חולל שינוי, אבל בכיוון הלא נכון. ואן ברונקהורסט
(צילום: AP)
מצד השחקנים נראה שהקו הוא של לקיחת אחריות ולא הטחת האשמות במאמן. "הוא הגיע עם ניסיון של פרופסור באוניברסיטה והשחקנים נמצאים ברמת תיכון", אמר שחקן הקבוצה טאנג מיאו. "אנחנו חייבים לשאוף להגיע לרמה ולדרישות שלו, בעיקר בהגנה".
כרגע שהבעיה הכי גדולה שלו ושל הקבוצה היא הבצורת של זהבי. בגוואנגז'ו התרגלו שחלוץ נבחרת ישראל מציל אותם בכל פעם חדש למרות קצב הספיגות הלא סביר – אבל משהו לא עובד העונה. אולי חוסר מזל, אולי הפציעה שהשביתה את שותפו לחוד דיא סבע ואולי פשוט נמאס לו. כך או כך, זה משפיע עליו ועל הקבוצה כולה.
דברים שהיו הולכים לישראלי בקלות פתאום לא עובדים, כמו החמצת הפנדל בהפסד האחרון 2:0 לג'יאנגסו סונינג. וזה אותו חלוץ שבעונה שעברה הפציץ 29 פעמים, שבר את שיא כל הזמנים בסין והוכתר כמובן למלך השערים בליגה המקומית (בפעם השנייה). העונה רק בעיטה אחת שלו מצאה את הרשת מתוך 21 ניסיונות שהספיקה כאמור כדי לסדר לקבוצתו נקודה ולו לחגוג 100 שערים מאז הגיע לסין. במדינה מנסים להסביר את התופעה. "הציפיות ממנו הן כמו מכריסטיאנו רונאלדו", נכתב באחד האתרים הסיניים.
"למרות שהפסדנו, אני לא יכול להתלונן על ההופעה של השחקנים", אמר ואן ברונקהורסט בסיום. "הגישה שלהם במחצית השנייה ראויה למחמאות. ניסינו להשוות, אבל לצערי לא כבשנו את הפנדל. אני חושב שכל הקבוצות בליגה חזקות, ולשחק טוב מחצית אחת זה לא מספיק כדי לנצח".
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי בסין
ערן זהבי בסין
כמובן שמגפת הקורונה לא תרמה. זהבי
(צילום: פרטי)
כשמקשיבים לבעלים של גוואנגז'ו מדברים על עתידו של זהבי במועדון, נראה שגם הם לא יודעים להבטיח שהוא יישאר בקבוצה – בוודאי לא אם היא תהפוך לכזו שנאבקת באופן קבוע בתחתית, כפי שקרה לה בעונה שעברה וכפי שבינתיים מסתמן שעומד לקרות לה גם העונה.
"המדיניות הכלכלית של הליגה השתנתה", סיפר הוואנג שנהווה, יושב הראש של המועדון. "דיברנו עם זהבי המון פעמים, אבל אנחנו לא יכולים לחתום לטווח ארוך, בטח לא בתקופה הזו בה נעשו שינויים בכל הנוגע למשכורות של השחקנים הזרים, רק לחכות ולראות מה יהיה".
4 צפייה בגלריה
שיחות עם ההנהלה
שיחות עם ההנהלה
שיחות עם ההנהלה
(צילום: מתוך הטוויטר)
בקבוצות אחרות ברחבי העולם, שומעים את הקולות מסין ואם זהבי יחליט שהוא מחפש אתגר חדש הוא צפוי למגוון הצעות מיעדים שונים גיאוגרפית ומבחינת רמת הליגה. חזרה לאירופה אחרי ההרפתקה הכושלת בפאלרמו אי שם בתחילת העשור הקודם בהחלט על הפרק וביעד אחד הוא כבר הפך לסחורה מבוקשת, בטורקיה. במדינה דווח בימים האחרונים שהאלופה איסטנבול בשאקשהיר ופנרבחצ'ה עוקבות בעניין אחרי המשא ומתן בין הקבוצה הסינית לחלוץ הישראלי. גם אופציית ה-MLS נמצאת עדיין על השולחן.
סביר להניח שהעניין באחד השחקנים החופשיים הטובים בשוק בינואר הקרוב יעשה את שלו והוא יזכה להצעות נוספות. עד שזה יקרה הוא יצטרך להתחיל לאפס את הכוונות של האקדח וביום שבת תהיה לו הזדמנות לא רעה בכלל, כאשר גוואנגז'ו תתארח אצל דליאן של רפא בניטס ומארק האמשיק, למפגש בין שתי הקבוצות היחידות שעדיין לא ניצחו בבית 1.