אברם גרנט הוא ללא ספק המאמן הישראלי המצליח ביותר. המאמן בן ה-65 הספיק לאמן לא פחות משלושה מועדונים בפרמייר-ליג ואפילו היה רחוק פנדל אחד מזכייה בליגת האלופות עם צ'לסי – אבל הוא גם חווה כישלונות גדולים, וירד (ברצף) ליגה עם ווסטהאם ופורטסמות'.
בבדיקה מקיפה שנעשתה על ידי "דיילי מייל", נראה שהקדנציה שלו בפטישים הייתה גרועה ברמה היסטורית – לפחות מאז שנוצרה הפרמייר-ליג (1992).
2 צפייה בגלריה
אברם גרנט
אברם גרנט
הגרוע בתולדות ווסטהאם בפרמייר-ליג. אברם גרנט
(צילום: gettyimages imagebank)
בדיילי מייל עברו על כל התוצאות של כל המאמנים במועדונים ששיחקו בליגה הבכירה כדי לברר לאילו מהם יש את אחוז הניצחונות הנמוך ביותר. גרנט תופס מקום של כבוד, או לא, בתור האיש שחתום על ה"הישג" הזה עם ווסטהאם.
הישראלי מונה בתחילת עונת 2010/11 אחרי שחתם על חוזה לארבע שנים. הוא רשם 37 משחקים בעונה הראשונה (והיחידה שלו בתפקיד), לפני שפוטר מחזור לפני הסיום לאחר שנקבע כי קבוצתו תרד לליגת המשנה.
גרנט רשם שבעה ניצחונות, 12 תוצאות תיקו ו-18 הפסדים – ובסך הכל 33 נקודות. אחוז הניצחונות הוא רק 18.92 אחוז, כאמור הכי נמוך בתולדות המועדון מאז ייסוד הפרמייר-ליג.
2 צפייה בגלריה
כשל בפולהאם. יוקאנוביץ'
כשל בפולהאם. יוקאנוביץ'
כשל בפולהאם. יוקאנוביץ'
(צילום: Getty Images)
עוד ברשימה המביכה: אולה גונאר סולשיאר, מאמנה הנוכחי של מנצ'סטר יונייטד, שאימן ב-50 משחקים וניצח רק ב-24 – אחוז ניצחונות של 48. ברור שלא היו לו יותר מדי מתחרים, אבל להחזיק במאזן גרוע משל ז'וזה מוריניו ובטח משל דייויד מויס זה אומר לא מעט.
בפולהאם בולט שמו של אקס מכבי תל אביב סלבישה יוקאנוביץ', שקיבל הזדמנות ב-12 משחקים בלבד לפני שפוטר – ורשם רק ניצחון בודד (8.33 אחוז).