אריין רובן חוזר מפרישה של שנה וישחק בעונה הבאה בקבוצה בה גדל, כרונינגן. רובן בן ה-36 פרש בקיץ שעבר אחרי קריירה של 18 שנים, כולל עשור בבאיירן מינכן וישוב, כנראה לעונה אחת אחרונה בקבוצה ההולנדית הצנועה.
"הייתי בן 12 כשהתחלתי לשחק במחלקת הנוער של כרונינגן. עשיתי את הבכורה שלי בגיל 16 נגד פיינורד. אחרי שנתיים עברתי לפ.ס.וו איינדהובן", אמר רובן בווידאו שעלה באתר הרשמי של המועדון. "אחרי הרפתקה מדהימה של 18 שנים, אני חוזר הביתה, חזרה לכרונינגן".
2 צפייה בגלריה
אריאן רובן חוגג
אריאן רובן חוגג
הוא חוזר. רובן במדי באיירן
(צילום: EPA)
"אני חוזר הביתה בזמן משבר קשה, כזה שפגע גם בכרונינגן. מדהים לראות איך כולם תומכים במועדון. גם אני תמכתי במועדון וזה גרם לי לחשוב מה עוד אני יכול לעשות עבורו. בשבועות האחרונים ניהלתי שיחות עם הצוות המקצועי במועדון, ואולי יותר מהכל, הקשבתי לקולות של האוהדים: 'אריין, לך עם הלב שלך'".
"קאמבק, כשחקן כרונינגן. התחלתי לחשוב על הרעיון הזה ועכשיו הפכתי את זה למשימה שלי. אני רוצה לחזור לשחק כדורגל, לשחק כדורגל בכרונינגן. כרגע אני לא בטוח שזה יקרה. מה שבטוח זה שהרצון והמוטיבציה שלי יהיו ב-100 אחוז. זה יהיה אתגר פיזי קשה, אבל אני הולך על זה. אני הולך לעבוד קשה, וכשזה ירגיש נכון עבורי, אני אחזור לאימון הראשון בעונה החדשה. אני מקווה לראות את כולם מהר ככל האפשר, כי החלום שלי הוא לשחק עם החולצה של כרונינגן. אנחנו עוד לא שם, אבל אפשר לחלום. מקווה לראות אתכם בקרוב.
2 צפייה בגלריה
אריין רובן
אריין רובן
השיג כמעט הכל בקריירה. אריין רובן וגבי האלופות
(צילום: רויטרס)
רובן, אחד מגדולי הכדורגלנים ההולנדים בכל הזמנים, הבקיע 209 שערים ובישל 158 אחרים ב-602 משחקים רשמיים בקריירת המועדונים שלו. במדי נבחרת הולנד הופיע 96 פעמים וכבש 37 שערים.
הקשר ההולנדי שיחק בעשור האחרון בבאיירן, שאליה הגיע ב-2009 מריאל מדריד. ב-198 הופעות במדי הבווארים כבש 98 שערים. הוא זכה עם באיירן בשמונה אליפויות גרמניה, חמישה גביעים, ארבעה תארי סופרקאפ גרמני ובליגת האלופות ב-2013. בגמר הצ'מפיונס ב-2013, ב-1:2 מול דורטמונד, כבש את שער הניצחון בדקה ה-89 ובכך נפטר מתדמית הלוזר שדבקה בו.