2 צפייה בגלריה
סטפן טאטאו
סטפן טאטאו
חלק מנבחרת קמרון הקסומה במונדיאל 1990. טאטאו
(צילום: AP)
אין חובב כדורגל שצפה בגביע העולם 1990 באיטליה ולא נזכר בערגה בנבחרת קמרון. היא הייתה המרענן הרשמי של אותו מונדיאל, כשמסע הקסם שלה הסתיים רק ברבע הגמר - בהפסד 3:2 לאנגליה אחרי משחק הפכפך.
כולם כמובן זוכרים את החלוץ, רוז'ה מילה, שחגג אחרי כל שער בריקוד ליד דגל הקרן. רק שהיו עוד הרבה שחקנים שהיו שותפים לאותו הישג. אחד מהם הוא קפטן של אותה נבחרת קסומה, סטפן טאטאו. אתמול דווח שטאטאו הלך לעולמו, הוא רק בן 57 במותו.
2 צפייה בגלריה
סטפן טאטאו
סטפן טאטאו
טאטאו (במרכז). "היה קפטן מושלם"
(צילום: gettyimages)
נשיא ההתאחדות הקמרונית, סיידו אמבומבה ניויה, ספד לו בחשבון הטוויטר שלו: "רגשות קשים אחרי שהבנתי שקפטן העבר שלנו הלך לעולמו. אני זוכר לו את כל הרגעים היפים ככדורגלן וכמנהיג". טאטאו, כך לפחות פורסם, הלך לעולמו אחרי מאבק במחלה קשה.
טאטאו שיחק בכל המשחקים של קמרון באותו מונדיאל, כולל ב-0:1 הסנסציוני על דייגו מראדונה וארגנטינה. הוא שיחק בקבוצות בליגה המקומית בקמרון ועבר בשלהי הקריירה לליגה היפנית, אז הפך לשחקן האפריקאי הראשון במזרח הרחוק.
אחד מהשחקנים שהעריצו אותו הוא ריגוברט סונג, בעל מספר ההופעות הרב ביותר בנבחרת קמרון. "הוא היה קפטן מושלם", סיפר סונג. "הוא נגע בחיי. חושב שהיה לי אופי דומה לשלו".