האם ג'ורדי קרויף, שרק לאחרונה עזב את נבחרת אקוואדור, יאמן את בטיס? כך לפחות טוענים מספר כלי תקשורת בספרד.
בטיס מינתה רק בחודש שעבר את מנואל פלגריני למאמנה החדש אחרי עונה מאכזבת, שהסתיימה עם המקום ה-15 בטבלה. אבל הצ'יליאני קיבל הצעה מפתה מהליגה הסינית, שם כבר אימן במשך שנתיים את הביי, והוא צפוי לעזוב מבלי שערך משחק אחד על הקווים.
2 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב
ג'ורדי קרויף מכבי תל אביב
בדרך לליגה הספרדית? קרויף
(צילום: עוז מועלם)
כעת בספרד מדווחים כי קרויף יהיה יורשו של פלגריני. מפתיע? לא ממש. לפני שבועיים הגיש הספרדי אנטוניו קורדון, שמינה את קרויף לתפקיד באקוואדור, את התפטרותו לטובת משרה בבטיס, בה יעבוד כמנהל הספורטיבי. כעת, כשהוא כבר רשמית בבטיס, החליט קורדון להביא את קרויף שוב לידו.
אגב, בעזרת קורדון, חתם קרויף ב-2018 בסין כמאמן צ'ונגצ'ינג ליפאן, לה סייע להישאר בליגה. באקוואדור המינוי של השניים, כידוע, הפך לפיאסקו. מאמן מכבי ת"א לשעבר קיבל 900 אלף דולר בחצי שנה בלי לעבוד ועזב אחרי שהותיר שוקת שבורה וגרם למקומיים להיזכר בשוד הזהב משבט האינקה ע"י הספרדים.
2 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף
סאגה מביכה. קרויף מוצג כמאמן אקוואדור
(צילום: AP)
קרויף, מלבד האפיזודה בסין, לא אימן באף קבוצה. המשימה הקרובה שלו הייתה אמורה להיות עם נבחרת אקוואדור, אבל כאמור הוא כבר לא שם והיא לוותה בסאגה גדולה. ההולנדי/ספרדי הוצג בטקס מפואר בו נכח גם נשיא אקוודור לנין מורנו לצד השרים בכירים במדינה, וזאת למרות שעל פי הדיווחים הוא לא היה המועמד המועדף על ההתאחדות, שמינתה אותו בתום חודשים של חיפושים.
הציפיות היו בשמיים והכל קיוו לעלות למונדיאל בקטאר 2022, אבל בסופו של יום קרויף עזב בשל משבר הקורונה מבלי שהספיק לאמן אפילו במשחק אחד, ומבלי שהעביר אפילו אימון. ולא, הקורונה לבדה לא אשמה בכל זה, טוענים ברחובות קיטו וגוואיאקיל.
לאחרונה פורסם שקרויף החליט להתפטר מתפקידו, כשברקע ידיעות שפורסמו בספרד על האפשרות שהוא ימונה למאמן זמני של ברצלונה במקום קיקה סטיין. זה כמובן כנראה שלא יקרה, אבל התחנה הבאה שלו עשויה להיות גם כן בליגה הבכירה בספרד.