אחד הרגעים הכיפיים של העונה יקרה הערב (חמישי), כאשר 32 קבוצות יוגרלו לשמונה בתים שירכיבו את שלב הבתים של ליגת האלופות בעונת 2020/21. כמו בכל שנה, ההגרלה מזמנת מספר אפשרויות למפגשי ענק כבר בתחילת העונה האירופית ואנחנו פה כדי לעשות לכם קצת סדר ולפנטז ביחד.
הקבוצות מחולקות לארבעה דרגים. הדרג הראשון כולל אלופות (או קבוצות שסיימו ראשונות בליגה שנעצרה בגלל הקורונה) מהמדינות בעלות הדירוג המדיני הגבוה ביותר וכן את זוכת הליגה האירופית בעונה שעברה, סביליה.
5 צפייה בגלריה
שחקני באיירן והגביע
שחקני באיירן והגביע
ככה זה נגמר בעונה שעברה. באיירן מינכן והגביע
(צילום: AP)
המשמעות היא שקבוצות ענק כמו ברצלונה, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי, דורטמונד ואחרות מדורגות רק בדרג השני וללא קשר לדירוג שלהן באופ"א. בדרג השלישי בולטות אינטר וכן אטאלנטה ולייפציג המפתיעות מהעונה שעברה. הדרג הרביעי הוא החלש ביותר עם קבוצות כמו פרנצווארוש ומידטיילנד, שהפתיעו דרך המוקדמות.
בשלב הבתים קבוצות מאותה המדינה לא יוגרלו אחת עם השנייה ולכן מי שחולם על קלאסיקו בליגת האלופות או על מפגש בין ליברפול למנצ'סטר סיטי, יצטרך להמתין לשלבים מתקדמים יותר. ואחרי כל החפירות, קבלו את הדירוג המלא והיכונו להתחיל לפנטז:
דרג ראשון: ריאל מדריד, ליברפול, יובנטוס, באיירן מינכן, פ.ס.ז', זניט סנט פטרסבורג, פורטו וסביליה.
דרג שני: ברצלונה, אתלטיקו מדריד, מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, שחטאר דונייצק, דורטמונד, צ'לסי, איאקס.
דרג שלישי: דינמו קייב, זלצבורג, לייפציג, אינטר, אולימפיאקוס, לאציו, קרסנודאר, אטאלנטה.
דרג רביעי: לוקומוטיב מוסקבה, מארסיי, קלאב ברוז', מידטיילנד, מנשנגלדבאך, בשקשהיר, ראן ופרנצאורוש.
5 צפייה בגלריה
הגביע ממתין לזוכה חדשה
הגביע ממתין לזוכה חדשה
הגביע ממתין לזוכה חדשה
(צילום: רויטרס)

בתי מוות אפשריים

ישנן המון אפשרויות לבית מוות פוטנציאלי, למשל כזה שיפגיש את באיירן מינכן וברצלונה לשחזור של רבע הגמר המטורף מהעונה שעברה. אפשר להוסיף גם את אינטר ומארסיי וקיבלנו בית שכולו זוכות עבר (או הווה) בליגת האלופות.
על העוצמה של באיירן מינכן ומנצ'סטר סיטי אין יותר מדי מה להרחיב ומפגש ביניהן בחצי הגמר נמנע בעונה שעברה. אם נצרף אליהן את מכונת השערים של אטאלנטה, שדורסת את הליגה האיטלקית וראן, עם היהלום אדוארדו קמאבינגה, שפתחה את העונה מצוין את הליגה הצרפתית יכול להיות שמח.
עוד גרסא אפשרית לבית מסקרן תכלול את ריאל מדריד שחסכה ברכש, צ'לסי שדווקא התפרעה, לייפציג הכשרונית ולוקומוטיב מוסקבה הקשוחה.
5 צפייה בגלריה
תומאס מולר
תומאס מולר
שחזור כבר בשלב הבתים?
(צילום: AFP)

הון-שלטון

עוד שילוב מעניין יכול לכלול את פ.ס.ז' של הקטארים, מנצ'סטר סיטי שבבעלות הנסיכים מאבו-דאבי, לייפציג מתאגיד רד-בול ובשקשהיר החביבה על נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן.

מסי נגד רונאלדו

הגרלה פיקנטית גם יכולה לכלול את יובנטוס כנציגת הדרג הראשון וברצלונה מהדרג השני. מיראלם פיאניץ' וארתור שהחליפו קבוצות בקיץ ראש בראש. אה, וגם שניים, כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי. אולימפיאקוס ומנשנגלדבאך ינסו לעשות צרות.
5 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו. פגישת מחזור?
(צילום: AP)

סגירת חשבונות

גם לליברפול עדיין יש חשבון חשבון פתוח והיא תוכל לסגור אותו אם תוגרל מול אתלטיקו מדריד, שהדיחה אותה בעונה שעברה. הקולצ'נרוס מצדם הודחו מול לייפציג. מארסיי תשלים את הבית שיהיה על טהרת הליגות הגדולות.

החלש ביותר

הבית החלש ביותר על הנייר יכלול את זניט סנט.פטרסבורג מהדרג הראשון, איאקס שסוגרת את הדרג השני, זלצבורג שלא ממש הרשימה מול מכבי ת"א בפלייאוף ופרנצווארוש.
5 צפייה בגלריה
מרקוס יורנטה
מרקוס יורנטה
אתלטיקו חוגגת באנפילד בעונה שעברה
(צילום: AP)

הבית ה"ישראלי"

הנציג הישראלי היחיד בהגרלה הוא מנור סולומון ושחטאר דונייצק שלו משובצת בקבוצה האיכות השנייה. בליברפול ומנשנגלדבאך שיחקו מספר ישראלים לאורך השנים וזלצבורג הדיחה את מכבי ת"א העונה.
המחזור הראשון של שלב הבתים יתקיים ב-20 וה-21 באוקטובר והמשחק השישי שינעל את שלב הבתים ב-8 וה-9 בדצמבר. הכל כמובן בהנחה שהקורונה לא תשבש את העניינים.