ארגנטינה אמנם נותרה במקום השני בבית מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה, אך ירדה מאוד מאוכזבת מה-1:1 הלילה (בין חמישי לשישי) מול צ'ילה במונומנטל.
לאו מסי סיפק משחק נהדר וכבש את הראשון של האלביסלסטה בדקה ה-24. ג'יז'רמו מריפאן הכשיל ברחבה את לאוטרו מרטינס והשופט נזקק ל-VAR כדי להצביע על הנקודה הלבנה. "הפרעוש" לא נכשל והכניע את קלאודיו בראבו.
4 צפייה בגלריה
מסי
מסי
יכול להיות מאוכזב. מסי
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
מסי והמחווה לדייגו מראדונה המנוח
מסי והמחווה לדייגו מראדונה המנוח
מסי והמחווה לדייגו מראדונה המנוח
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
בראבו
בראבו
מצטיין המשחק, קלאודיו בראבו
(צילום: EPA)
צ'ילה השוותה כעבור תשע דקות. כדור חופשי הוגבה לרחבה, גארי מדל נגע בו ואלכסיס סאנצ'ס דחק מקרוב פנימה. בהמשך, ארגנטינה הייתה קרובה לעלות ליתרון נוסף, אבל בראבו הציל שני שערים בטוחים של מסי (הראשון אחרי הדיפה של כדור חופשי נהדר) והסופרסטאר גם מצא פעם אחת את הקורה.
במשחק הביתי הראשון של הנבחרת מאז מותו של דייגו מראדונה, הארגנטינאים ערכו מחווה לכוכב העבר, כשעלו עם חולצות ועליהן תמונתו של מספר 10 האגדי. בעקבות התיקו, ארגנטינה, כאמור, נותרה שנייה עם 11 נקודות מחמישה משחקים והיא מקדימה את אקוואדור השלישית (שיחקה ארבעה משחקים) בשתי נקודות. פרגוואי הרביעית ואורוגוואי החמישית (לשתיהן 7 נקודות) נפרדו הלילה ב-0:0 מאכזב במונטבידאו.
4 צפייה בגלריה
הציוץ הנסער של גודין
הציוץ הנסער של גודין
הציוץ הנסער של גודין
(מתוך הטוויטר)
אורוגוואי רתחה בסיום על השופט הקולמביאני, ווילמאר רולדאן, שפסל לה בדקה ה-26 בעזרת ה-VAR שער שנוי במחלוקת של ג'ונתן רודריגס. קפטן אורגוואי, העלה לחשבון הטוויטר שלו, את הווידאו מאותו שער פסול וכתב: "בושה" לצד כיתוב התאחדות הקונמבול. גם הבלם חוסה מריה חימנס, צייץ: "יש משהו שפספסתי?".
במשחק נוסף, בוליביה גברה 1:3 על ונצואלה וחזרה לנצח בביתה אחרי שני הפסדים רצופים. מרסלו מורנו כבש צמד (5 ו-83), דייגו בחראנו הוסיף (60). ג'ון שאנסלור איזן זמנית (26). בוליביה עלתה למקום השביעי בבית, יריבתה ירדה למקום התשיעי.
קולומביה סגרה את משחקי המוקדמות הלילה עם 0:3 קליל בפרו בזכות שערים של ירי מינה (40), מתאוס אוריבה (49) ולואיס דיאס (55). דניאל מונוז הורחק (59).