עונה שהתחילה עם שער ניצחון במספרת אדירה בדקה ה-90 בקאמפ נואו מול ברצלונה, מסתיימת מוקדם מהצפוי, עם פרישה: אריץ אדוריס תולה את הנעליים בגיל 39.
החלוץ הבאסקי האגדי של אתלטיק בילבאו, שהדהים בעונות האחרונות עם כושר נדיר דווקא בגיל מאוחר, הודיע היום (רביעי) ברשתות החברתיות על פרישה מכדורגל. במכתב פתוח שפירסם כתב אדוריץ: "אמרתי פעמים רבות שהכדורגל צריך לעזוב אותך ולא אתה אותו. הגוף שלי אמר לי להפסיק. רק אתמול הרופאים המליצו לי על ניתוח להחלפת ירך כדי שאוכל לחיות חיי יומיום תקינים. אני לא יכול לעזור לחבריי כמו שמגיע להם".
1 צפייה בגלריה
אריץ אדוריס חוגג
אריץ אדוריס חוגג
אריץ אדוריס חוגג
(צילום: EPA)


החלוץ התייחס גם לסיטואציה הנוכחית שבוודאי גם היא השפיעה על ההחלטה: "כולנו צריכים להיאבק במגפה שהותירה נזק בלתי הפיך, אנחנו עדיין בתוך זה", והוסיף: "עוד יגיע היום להיפרד, זו אנקדוטה בלבד. אני צריך לשכוח מהאופן בו חלמתי להיפרד. ככה מסתיימת דרך בלתי נשכחת ומדהימה מתחילתה עד סופה. תודה רבה".
אדוריס הצטרף לבילבאו בשנת 2000 ושיחק בה שלוש קדנציות בסך הכל. הוא עבר גם במאיורקה , ולנסיה וקבוצות נוספות. הוא כבש בקריירה הארוכה שלו 285 שערים ב-780 משחקים. 171 מתוך השערים שלו הובקעו במדי בילבאו, והוא המבקיע השלישי בכל הזמנים של המועדון. הפרט המעניין לגביו הוא שהוא הלך והשתבח לאחר שעבר את גיל 30 - תופעה נדירה בכדורגל העולמי.