מרטין אודגור חוזר לריאל מדריד - וזה רשמי. כך הודיעה הערב (רביעי) ריאל סוסיאדד, לה הושאל הנורבגי בעונה האחרונה. החלוץ הפתיע את כולם בלה-ליגה עם 7 שערים ו-9 בישולים ב-37 משחקים בעונה האחרונה. "קשה להיכנס כל כך עמוק בזמן כל כך קצר, אבל מרטין הצליח", נכתב בהודעה הרשמית של סוסיאדד.
הקבוצה הבאסקית הוסיפה: "הוא עוזב אותנו וחוזר לריאל מדריד, אבל לעולם לא נשכח את מה שהצליח לגרום לנו להרגיש בעונה הבלתי נשכחת הזאת. השערים שלו, הכדורגל, הדמות, המאמץ והאנושיות הפכו את מרטין לבלתי נשכח".
2 צפייה בגלריה
מרטין אודגור
מרטין אודגור
חוזר לריאל. אודוגור
(צילום: AP)

שני שיאים היסטוריים

אודוגור נולד בדראמן בדצמבר 1998. כבר כשהיה בן 6 ידעו בעיירה שגדל אצלם כישרון ענק. מי שטיפח ואימן אותו היה אביו, האנס אריק אודגור שהיה כדורגלן מפורסם בליגה הנורבגית. כשהיה בן 13 ועדיין שחקן קבוצות הנערים, הוזמן מרטין להתאמן עם הבוגרים של סטרומגודסט. אנשים שהיו שם מוכנים להישבע שהילד היה השחקן הטוב ביותר באותם משחקי אימון.
סקאוטים מכל אירופה נהרו לדראמן וניסו לפתות את מרטין ואת אביו. כשהיה בן 14 הוא כבר התאמן במנצ'סטר יונייטד, באיירן מינכן, דורטמונד ושטוטגרט. שנה לאחר מכן הוא כבר שיחק בליגה הנורבגית הראשונה, ובגיל 15, שלושה חודשים ו-27 ימים הפך לצעיר בהיסטוריה של הליגה ושבר שיא של 103 שנים. אגב, ב-20 הדקות הראשונות שלו הוא הספיק לבשל.
2 צפייה בגלריה
זוכרים? אודוגור וחולצת ריאל מדריד
זוכרים? אודוגור וחולצת ריאל מדריד
זוכרים? אודוגור וחולצת ריאל מדריד
(צילום: EPA)
המשחק שקיבע את מעמדו ככוכב היה ב-26 ביוני 2015, מול סאנדס אולף. מרטין הבקיע את השער הראשון, בישל שער נוסף והיה מעורב בשלישי בניצחון 1:3. בעקבות המשחק הזה החלה התקשורת בנורבגיה לדון ברצינות באפשרות שמרטין יוזמן לסגל הנבחרת הבוגרת.
ואכן, ב-19 באוגוסט 2015 הודיע המאמן הלאומי פר מתיאס הוגמו, שאודגור נכלל בסגל לקראת משחק הידידות מול איחוד האמירויות. המשחק עצמו הסתיים ב-0:0. אבל מרטין שיחק את כל 90 הדקות ובגיל 15 ו-253 יום הפך לשחקן הצעיר ביותר בנבחרת הנורבגית ושבר שיא שהחזיק מעמד 105 שנים.
ב-2015 נרכש על-ידי ריאל מדריד ואודגור עשה היסטוריה נוספת, כשנכנס לחצי שעה במשחק האחרון של עונת 2014/15: בגיל 16 ו-157 יום הוא נרשם כשחקן הצעיר בהיסטוריה של הבלאנקוס.