ברצלונה באמת נתנה אמש (רביעי) את כל מה שיש לה בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות בחוץ מול פריז סן ז'רמן, אבל זה לא הספיק. הקטאלנים סיימו בתיקו 1:1 (5:2 בסיכום שני המשחקים) והודחו מהצ'מפיונס.
למרות האכזבה מעצם ההדחה, בתקשורת הספרדית דווקא לא קטלו את רונלד קומאן ושחקניו, אלא בדיוק להפך. "בארסה הודחה מהצ'מפיונס בגאווה", הייתה הכותרת ב'מונדו דפורטיבו'. גם ב'ספורט' נתנו כותרת דומה: "ברצלונה נשארה בלי ליגת האלופות, אבל הצילה את כבודה".
5 צפייה בגלריה
מסי מאוכזב, נבאס חוגג
מסי מאוכזב, נבאס חוגג
נבאס חוגג אחרי עצירת הפנדל של מסי
(צילום: EPA)
גם הנשיא החדש, ז'ואן לאפורטה, שהגיע לפארק דה פראנס עם פמליה גדולה, שמר על אופטימיות: "אנחנו עוזבים בגאווה גדולה אחרי שראינו איך הקבוצה שיחקה. הגיע לנו לנצח ולעבור את פריז".
ג'רארד פיקה הפצוע צייץ בטוויטר: "חתיכת משחק, קרדיט ענק לקבוצה אחרי מה שקרה במשחק הראשון. אני גאה בשחקנים, יש לנו עוד עונה ארוכה ונלחם עד הסוף. תרימו את הראש, קדימה ברצלונה". גם הפצוע הנוסף, סרג'י רוברטו, ניפק ציוץ דומה: "גאה בקבוצה שלי. יש לנו עדיין שני תארים לשחק עליהם (ליגה וגביע המלך) וניתן הכל. היום ותמיד, קדימה ברצלונה".
5 צפייה בגלריה
לאפורטה
לאפורטה
לאפורטה. יוביל את ברצלונה לדרך חדשה?
(צילום: רויטרס)
גיבור המשחק היה קיילור נבאס והעצירות המדהימות שניפק לאורך 90 הדקות. שימו לב לנתון הבא: במחצית הראשונה בעטו שחקני ברצלונה לעבר שערו לא פחות מ-15 בעיטות: עוסמן דמבלה היה אחראי על 5 מהן, לאו מסי על 4 (השער והחמצת הפנדל). בסופו של דבר הסטטיסטיקה הראתה 21 בעיטות לשער לאורך כל ההתמודדות של האורחת לעומת 7 בלבד של פריז. לא סתם קומאן אמר במסיבת העיתונאים לפני הגומלין כי הדברים יוכרעו על היעילות של שחקניו ליד השער, מכיוון שלמצבים שלהם הם מגיעים.
"נבאס הוא המשיח" הייתה הכותרת הבוקר בל'אקיפ. גם בספרד ידעו להעריך את ההופעה של אקס ריאל מדריד. "האשליה של ברצלונה נעצרה בהשראת קיילור נבאס", נכתב ב'ספורט'.
5 צפייה בגלריה
נבאס עוצר את דמבלה
נבאס עוצר את דמבלה
נבאס עוצר את דמבלה
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
נבאס בטירוף
נבאס בטירוף
נבאס בטירוף
(צילום: AFP)
במקביל, בספרד טוענים שמסי היה צריך לקבל פנדל חוזר אחרי שהחמיץ את הבעיטה הראשונה לקראת סיום המחצית הראשונה. תחילה חשבו כי נבאס עבר את הקו עוד לפני הבעיטה, אולם הטענה הזאת נפסלה על ידי שופטי ה-VAR. הטענה הנוספת הייתה שמרקו וראטי נכנס לתוך הרחבה לפני הבעיטה. אין ספק שאם בארסה הייתה יורדת להפסקה ביתרון 1:2 - דברים יכלו להיראות אחרת.
מיד אחרי ההדחה הוטלה סוג של פצצה בתקשורת הספרדית, כאשר פורסם שפגישה חשובה בין חורחה מסי, אביו של לאו, לאנשי פריז סן ז'רמן, שתוכננה להתקיים בקרוב בווילה של הזמר חוליו איגלסיאס ברפובליקה הדומיניקנית, הושעתה עד להודעה חדשה, ככל הנראה בעקבות חזרתו של לאפורטה למועדון. יחד עם זאת, חורחה מסי מצוטט בדיווח כמי שאומר שבנו ישחק רק עוד שנתיים באירופה (עד 2023) ולאחר מכן יארוז את המזוודות כדי לעבור למיאמי מה-MLS.
5 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
מסי. איפה הוא ישחק בעונה הבאה?
(צילום: AP)