בפעם הראשונה בעידן פפ גווארדיולה (אחרי ארבעה קמפיינים כושלים), מנצ'סטר סיטי העפילה אמש (רביעי) לחצי גמר ליגת האלופות בזכות ניצחון 1:2 על דורטמונד (2:4 בסיכום שני המשחקים). זה לא הלך קל לסיטי, שנקלעה לפיגור כבר בדקה ה-15, אבל בחצי השני כבשה פעמיים (ריאד מחרז ופיל פודן) וסגרה סיפור.
בנוסף להעפלה הראשונה שלו עם האנגלים לארבע האחרונות במפעל, פפ גם השתווה לז'וזה מוריניו עם הכי הרבה הופעות למאמן בחצי גמר הצ'מפיונס (8).
4 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
(צילום: EPA)
"אחגוג בארוחת ערב עם הצוות שלי. אני לא יודע איזה יין יהיה בארוחה, אבל הוא יהיה טוב, זה בטוח", אמר בסיום המנג'ר הספרדי. על המפגש מול פריז סן ז'רמן ומאוריסיו פוצ'טינו אותו הוא מכיר כל כך טוב מהמפגשים כשחקנים בדרבי של ברצלונה בין בארסה ואספניול, וכמובן מהקרבות שלהם באנגליה בתקופה שהארגנטיני אימן את טוטנהאם, אמר גווארדיולה: "זה חצי גמר ליגת האלופות, אז אנחנו לא יכולים לצפות שזה יהיה פחות מקשה. בפעם השנייה בהיסטוריה של המועדון אנחנו במעמד הזה".
אחרי ההעפלה, סיטי השאירה לעצמה סיכוי לעשות את מה שאף קבוצה אחרת לא עשתה - לזכות בארבעה תארים בעונה אחת - אליפות, ליגת האלופות, גביע אנגלי וגביע הליגה. פפ, כהרגלו, ניסה להנמיך את ההתלהבות: "אנחנו אף פעם לא מדברים על ארבעת התארים. אנחנו עוברים ממשחק למשחק ומנסים לנצח. זה מה שאנחנו צריכים לעשות".
4 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
(צילום: רויטרס)
פודן בן ה-21, שכבש כאמור את שער הניצחון, הפך לשחקן השני הכי צעיר בתולדות המפעל שמבקיע בשני משחקי רבע הגמר. את הצעיר ביותר שעשה זאת יפגוש האנגלי בחצי הגמר, קוראים לו קיליאן אמבאפה, שכבש פעמיים, גם כן מול דורטמונד, כשהיה בן 18 ושיחק במונאקו בעונת 2016/17.
שימו לב לנתון המדהים בנוגע לפודן: ב-25 מתוך 26 משחקים בהם כבש סיטי ניצחה. במשחק הנוסף היא סיימה בתיקו. אחרי השער שלו רץ הקשר הצעיר לגווארדיולה ונתן לו חיבוק ענק. "אמרתי לו 'כל הכבוד, בעיטה יפה, תודה'. זה היה חיבור של כל הקבוצה, ולא רק שלי ושלו. זה מסמל את העבודה הקשה של כולנו", אמר גווארדיולה.
4 צפייה בגלריה
פודן מתחבק עם גווארדיולה
פודן מתחבק עם גווארדיולה
פודן מתחבק עם גווארדיולה
(צילום: EPA)
עבור מחרז, שהבקיע את הראשון אתמול, המפגש מול פריז סן ז'רמן בחצי הולך להיות מרגש: "זה יהיה מיוחד מאוד כי נולדתי וגדלתי בעיר פריז. אני שמח לשחק מולם".
בדורטמונד לא לקחו קשה מדי את ההדחה, למרות שכבר הובילו 0:1. "נשארנו רגועים ושיחקנו טוב עד לפנדל. לסיטי יש שיטת משחק שגורמת לך לרדוף אחריה. קשה מאוד להשיג את הכדור נגדה. סיטי הייתה טובה יותר היום, וגם שיחקה חכם יותר. צריך להודות בזה", אמר מרקו רויס.
4 צפייה בגלריה
הולאנד מאוכזב
הולאנד מאוכזב
הולאנד מאוכזב
(צילום: AP)
מאמן הקבוצה, אדין טרזיץ' ניסה להדוף את הביקורות נגד ארלינג הולאנד על כך שלא כבש במשחק הכי חשוב של העונה עבור קבוצתו: "כולם רוצים שהוא יכבוש, אבל עבורנו זה לא חשוב, העיקר שתהיה לו השפעה גדולה על המשחק. הוא יודע להחזיק בכדור וגם להוביל אותו. עובדה שהיה לו חלק בבישול בשער שלנו. זה לא קל עבורו, הוא צריך לעבוד קשה לאורך כל המשחק. הוא עשה את המקסימום".