טורניר הקופה אמריקה יתקיים בברזיל, כך הודיעה "קונמבול" אחר הצהריים (שני). הטורניר יחל ב-13 ביוני והגמר ייערך ב-11 ביולי. כרגע עדיין לא פורסמו הערים המארחות והיכן ייערך כל משחק, אך הודעה בנושא תצא בקרוב. ברזיל הייתה גם זו שאירחה את הטורניר ב-2019.
10 ימים לאחר שראשי הארגון שללו מקולומביה את האירוח המשותף עם ארגנטינה, הודיעה גם המדינה השנייה: "גם אנחנו מוותרים". הארגנטינאים לא יכלו להתמודד עם האירוח בשל תחלואת הקורונה הגבוהה במדינה.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי מאוכזב
לאו מסי מאוכזב
ארגנטינה לא תארח את הקופה אמריקה. מסי
(צילום: getty images)
3 צפייה בגלריה
שחקני ברזיל מניפים את הגביע
שחקני ברזיל מניפים את הגביע
שחקני ברזיל מניפים את הגביע ב-2019
(צילום: EPA )
ב"קונמבול" בחנו מספר אפשרויות חלופיות, כאשר אחת מהן אף הייתה הצעה רשמית להעתיק את הטורניר לישראל. גם צ'ילה, אורוגוואי וארצות הברית הוזכרו כמועמדות לאירוח, אבל כאמור הוחלט על המדינה הגדולה בדרום אמריקה כיעד הנבחר.
כזכור, ההפגנות המתמשכות נגד ממשלת קולומביה אילצו לפני פחות משבועיים את התאחדות הכדורגל הדרום אמריקנית להתערב, וההחלטה הסופית הגיעה למרות מאמץ אחרון לדחות את הקופה לנובמבר שכשל.
3 צפייה בגלריה
הכלב פיבה, הקמע של הקופה אמריקה
הכלב פיבה, הקמע של הקופה אמריקה
גם בקולומביה הטורניר לא יתקיים
(צילום: רויטרס)
ההפגנות בקולומביה החלו בסוף החודש שעבר בעקבות רפורמות מתוכננות במס ובריאות שהכריז הנשיא איוון דוקה, מה שעורר דרישה המונית לוותר על אירוח הקופה אמריקה - טורניר שהיה עולה מיליוני דולרים למדינה. ההפגנות נמשכו כמעט שלושה שבועות ללא הפסקה, כאשר בבוגוטה הבירה, מדיין וקאלי - שם היו אמורים להיערך המשחקים - נרשמו אלו החריפות ביותר.
10 נבחרות ישתתפו בקופה אמריקה מודל 2021. בבית א' שובצו ברזיל, קולומביה, אקוואדור, פרו ו-ונצואלה. בית ב' כולל את ארגנטינה, בוליביה, צ'ילה, פרגוואי ואורוגוואי.
פורסם לראשונה: 09:17, 31.05.21