אופ"א הכריזה היום (רביעי) על שלושת הפיינליסטים בתחרות שחקן השנה שלה לעונת 2019/20. שלא במפתיע, אלופת אירופה באיירן מינכן, שלחה שני מועמדים, השוער מנואל נוייר וכמובן רוברט לבנדובסקי. מי שסוגר את הרשימה הוא קווין דה בריינה ממנצ'סטר סיטי.
מי שלא נכללים ברשימה הם לאו מסי שזכה בפרס פעמיים וכריסטיאנו רונאלדו שקטף את התואר שלוש פעמים. זאת הפעם הראשונה מאז החלו לחלק את הפרס במתכונתו הנוכחית ב-2010/11 שהפורטוגלי לא נמצא בשלישייה וייאלץ להסתפק רק במקום העשירי. מסי במקום הרביעי.
2 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי. תואר נוסף בדרך?
(צילום: רויטרס)
מסי קיבל בסך הכל 53 קולות מ-80 מאמני הקבוצות שהשתתפו בשלבי הבתים בליגת האלופות והליגה האירופית העונה ו-55 עיתונאים. המנצח יוכרז בטקס מיוחד של אופ"א שיתקיים ב-1 באוקטובר. ניימאר קיבל מספר קולות זהה לחברו לשעבר בבארסה וחולק איתו את המקום הרביעי. לאלופת אירופה יש בסך הכל חמישה שחקנים בעשירייה הפותחת. תומאס מולר השיג 41 הצבעות שסידרו לו את המקום השישי, קיליאן אמבאפה שביעי (39) ואחריהם תיאגו אלקנטרה (27), ג'ושוע קימיך (26) וכאמור רונאלדו.
דה בריינה בישל העונה 20 שערים בפריימר-ליג והוסיף 13 כיבושים, שלא הספיקו לסיטיזנס כדי לקחת אליפות נוספת. לבנדובסקי כבש מספר מטורף של 55 שערים ב-47 הופעות והוביל את באיירן לאליפות, גביע וזכייה בליגת האלופות. נוייר שמר על רשת נקייה שש פעמים בליגת האלופות ורשם משחק מצוין בגמר נגד פ.ס.ז'.
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו. הפעם הוא בחוץ
(צילום: רויטרס)
על תואר מאמן השנה מתחרים שלושה גרמנים: האנסי פליק מבאיירן מינכן, יוליאן נגלסמן מלייפציג ויורגן קלופ של ליברפול. בהגנה יהיה קרב על טהרת שחקני באיירן: דויד אלאבה, אלפונסו דייויס וג'ושוע קימיך.