נבחרת מקסיקו תשחק את שני משחקיה הביתיים הבאים ללא קהל בעקבות עונש שספגה מפיפ"א על שירים הומופוביים ששרו אוהדיה במהלך הטורניר הקדם אולימפי בחודש מרץ.
המקסיקנים ייאלצו לארח את ג'מייקה בספטמבר ואת קנדה באוקטובר במוקדמות מונדיאל 2022 ללא אוהדיה. בנוסף, ספגה ההתאחדות המקסיקנית קנס כספי של 65 אלף דולר.
1 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת מקסיקו חוגגים במקסיקו סיטי
אוהדי נבחרת מקסיקו חוגגים במקסיקו סיטי
אוהדי נבחרת מקסיקו
(צילום: AP)
פיפ"א החלה לחקור את העניין אחרי שקיבלה תלונות בנושא על התנהגות אוהדי מקסיקו במשחקים מול הרפובליקה הדומיניקנית ב-18 במרץ ומול ארצות הברית כעבור שישה ימים. שני המפגשים נערכו בגוודלחארה. "אם לא נעצור את זה עכשיו, ההשפעה שיכולה להיות לזה על הכדורגל במקסיקו תהיה נוראית. אני מקווה שזה העונש הראשון והאחרון שפיפ"א מטילה עלינו", אמר נשיא ההתאחדות המקסיקנית, יון דה לואיסה.
דרך אגב, גמר ליגת האומות של מרכז אמריקה בין ארה"ב למקסיקו בתחילת החודש נעצר למספר דקות אחרי קריאות הומופוביות של אוהדים. למרות בקשת השופטים והמארגנים להפסיק עם הקריאות הן נמשכו.
כמו כן, לאחר שער הניצחון הדרמטי של כריסטיאן פוליסיק בדקה ה-114 (2:3 לארה"ב), אוהדי מקסיקו החלו לזרוק חפצים לדשא כשאחד מהם פגע בפנים של ג'ובאני ריינה. בנוסף, אחד האוהדים נעצר על ידי מאבטח כשניסה להיכנס למגרש בסיום.