ליברפול ומנצ'סטר יונייטד פתחו ביוזמה לפתיחת ליגה אירופית חדשה, "הפרמייר-ליג של אירופה", כך מדווחים היום (שלישי) ב"סקיי ספורט" הבריטי. על פי הדיווח, תקציב הליגה יהיה כשישה מיליארד דולר.
פיפ"א מעורבת בבניית המפעל החדש, שצפוי לכלול 18 קבוצות מרחבי אירופה, הליגה הזאת צפויה להיות משוחקת במהלך עונת הכדורגל ומעניין אם הקבוצות שישתתפו בו יוותרו על ההשתתפות בליגת האלופות. כ-12 קבוצות מספרד, גרמניה, אנגליה ואיטליה נמצאות בסוד העניינים, וייתכן שהמפעל ייצא לדרך ב-2022.
2 צפייה בגלריה
יורגן קלופ ואולה גונאר סולשיאר על הקווים
יורגן קלופ ואולה גונאר סולשיאר על הקווים
סולשיאר וקלופ. הקבוצות מתכננות מהפך?
(צילום: AP)
הליגה החדשה תוכרע בשיטת נוק-אאוט וצפויה להכניס למנצחת מאות מיליוני דולרים. ב"סקיי ספורט" מדווחים כי יכול להיות שההכרזה על הליגה תהיה בסוף החודש, אולם יש עוד הרבה פרטים שלא נסגרו.
זאת לא הפעם הראשונה שקבוצות העילית באירופה רוצות להקים ליגה סגורה משלהן, בדומה ליורוליג בכדורסל. ב"טלגרף" הבריטי נכתב כי אופ"א מודעת לכך ואף שוקלת להגדיל בעתיד את ליגת האלופות ל-36 קבוצות ולתת עוד נציגות לליגות הגדולות.
2 צפייה בגלריה
חאבי מרטינס
חאבי מרטינס
באיירן מינכן ניסתה גם היא להקים ליגה
(צילום: AFP)
ב-2018 נחשף ב"דר שפיגל" כי באיירן מינכן הובילה הקמה של סופר-ליג אירופית עם 17 קבוצות נוספות. לפי התיכנון, הקבוצות המשתתפות היו אמורות לפרוש מהליגות שלהן ולשחק שלוש פעמים בשבוע בליגה החדשה, מה שיגדיל משמעותית את ההכנסות שלהן. הדבר לא יצא לפועל.