ביום חמישי האחרון פגשה גלאזגו ריינג'רס את סלביה פראג למשחק שהסתיים בהדחה כואבת ודי מפתיעה מהליגה האירופית, ובמשחק הזה היו כמה סיפורים קשים שלא קשורים לכדורגל. הראשון היה הפציעה הקשה של שוער סלביה שספג בעיטת קרטה לפניו משחקן יריב, אבל מתברר שגם תקרית גזענית לא נעימה התרחשה על הדשא.
שחקנה של ריינג'רס גלן קאמארה טען שסבל הקנטות גזעניות קשות מצד שחקן סלביה, אונדריי קודלה, על רקע צבע עורו. הוא פרסם מכתב לאחר המשחק ובו תיאר את ההתנהגות הגזענית כלפיו. לדבריו, קודלה כינה אותו בין השאר "קוף מז**ן". אופ"א הודיעה שתפתח בחקירה וגם משטרת סקוטלנד הוציאה הודעה שהיא חוקרת את התקרית, ואת האפשרות שלאחר המשחק גם הייתה תקיפה של קאמארה.
2 צפייה בגלריה
העימות בין קודלה לקאמארה
העימות בין קודלה לקאמארה
העימות בין קודלה לקאמארה
(צילום: EPA)
מכתב שפרסם קאמארה עם תיאור הגזענות כלפיו
מי שמיהרו להתייצב לצידו של חברם, יליד אמפרה שבפינלנד, הם שחקני נבחרת פינלנד שמתכוננים למשחקם מחר (רביעי, 21:45) מול בוסניה במסגרת מוקדמות המונדיאל. חבריו של קאמארה הופיעו לראיונות מול התקשורת כשהם לובשים חולצות שהכינו ועליהן הכיתוב "אני ניצב לצד גלן" (I STAND WITH GLEN). גם בראיונות עצמם הם התבטאו בחריפות בנוגע לתקרית ותבעו מאופ"א להתערב.
טימו פוקי, חלוץ הנבחרת ונוריץ' האנגלית, אמר: "אם יימצא שקודלה אשם הוא צריך לספוג השעיה לזמן ארוך מאוד. אתה חייב תקוף תקריות כאלה מיד. אין לגזענות מקום בשום מקום. הדרך היחידה להיפטר מזה היא אם אופ"א תיתן עונשים קשים לטווח ארוך. יש לאנשים החכמים שמנהלים את הכדורגל הזדמנות לעשות משהו נגד הגזענות".
טומי פוקי מנוריץ' עם חולצת ההזדהות
2 צפייה בגלריה
העימות בין קודלה לקאמארה
העימות בין קודלה לקאמארה
קאמארה זועם במהלך העימות
(צילום: רויטרס)
פוקי החמיא לתגובתו של קאמארה: "גלן עשה בדיוק מה שהוא היה צריך לעשות - להדגיש באופן פומבי בדיוק את הדברים שנאמרו לו. הוא לא היה יוצא בקריאה כזו אם לא היה נאמר לו משהו חמור מאוד".