נבחרת ברזיל בדרך הבטוחה למונדיאל 2022 אחרי שניצחה הלילה (בין שישי לשבת) את אקוודור 0:2 - ונשארה מושלמת בתום חמישה מחזורים במוקדמות גביע העולם. הסלסאו מדורגים בפסגת הבית הדרום אמריקני, ורק תסריט הזוי יגרום להם לא לסיים בין ארבע הראשונות שמבטיחות את הכרטיס לקטאר.
אחרי מחצית ראשונה בה ברזיל לא הצליחה לכבוש שער חוקי (גביגול הבקיע אחד שנפסל), המארחת התעוררה בחצי השני. ניימאר בישל לרישרליסון בדקה ה-65, ושחקנה של אברטון בעט חזק מתוך הרחבה פנימה. ניימאר הוסיף שער משלו בפנדל בתוספת הזמן (החטיא גם אחד בדקה ה-90).
2 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר והחברים חוגגים
(צילום: AכP)
אבל הסיפור הגדול בהתמודדות קרה בכלל מחוץ לאצטדיון בברזיל. אחרי מסיבת העיתונאים אתמול של מאמן הנבחרת צ'יצ'ה שסיפר ששחקניו לא רוצים לקחת חלק בקופה אמריקה, שכזכור הועברה מארגנטינה מוכת הקורונה למדינתם, שגם בה הנגיף עדיין מכה בחוזקה, הם הודו בכך באופן רשמי. הטענה של השחקנים היא כי ההחלטה לארח את הטורניר היבשתי שאמור להיפתח בעוד שמונה ימים התקבלה בצורה חד צדדית על ידי הנשיא ז'איר בולסונארו, והיא לא הגיונית לאור המצב במדינה.
"עמדת השחקנים ברורה בנושא יותר מאי פעם", אמר קשרה של הנבחרת וריאל מדריד, קאסמירו. "נדבר על כך אחרי המשחק מול פרגוואי כי אנחנו לא רוצים לצאת מפוקוס. מוקדמות גביע העולם חשובים לנו מאוד. ההחלטה הסופית בנושא תגיע מכל השחקנים יחד". על פי הדיווחים בברזיל, מי שמובילים את המחאה נגד קיום הקופה אמריקה במדינה הם הליגיונרים ובראשם ניימאר.
2 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר. מוביל את המחאה
(צילום: AP)
שחקנה של אקוודור, רוברט ארבולדה, התייחס גם כן לסיטואציה מהצד של נבחרתו: "הרבה מאוד אנשים מתים בגלל הנגיף וצריכים לעשות משהו. עבורנו השחקנים יהיה קשה להגיע למלון בברזיל לתקופה כל כך ארוכה בידיעה שהווירוס עדיין מסתובב ואנחנו עשויים להידבק".