לואיס סוארס סוגר עונה שישית בברצלונה, הראשונה שלו במועדון ללא אף תואר, לא עניין שכיח במונחים של בארסה, ונראה שהמינוי של רונלד קומאן למאמן עשוי לגרום לסיום דרכו בקבוצה. אין ספק שבארסה זקוקה למהפכה, אך רוב העיניים, לפחות אלו של האוהדים, מופנות לשדרה הניהולית והנשיא ז'וזפה מריה ברתומאו שנמצא בראשה.
בינתיים ברתומאו לא מוכן לזוז מכיסאו ורק הודיע על הקדמת הבחירות לנשיאות למרץ 2021. כדי להראות שהוא בכל זאת פועל כדי לבצע שינויים, הפיטורים של קיקה סטיין לא היו היחידים שנעשו, גם המנהל המקצועי אריק אבידל פוטר ועוזרו רמון פלאנס נכנס במקומו לתפקיד.
6 צפייה בגלריה
סוארס חוגג
סוארס חוגג
"אם יחליטו שאני לא צריך להיות כאן, זה בסדר". סוארס
(צילום: רויטרס)
עם מינויו של קומאן, כלי התקשורת החלו לזרוק לאוויר את שמות השחקנים שייחתכו במטרה להביא רוח חדשה למועדון שצמא לשינוי. סוארס (33) הוא כאמור אחד מאלו, שלפחות על פי הדיווחים, לא נמצא בתוכניות ואף הספיק כבר להיקשר עם חזרה אפשרית לאיאקס.
"שערים הם דבר חשוב בכל קבוצה, אבל בברצלונה דורשים יותר מכך. כחלוץ אני לא מנסה רק לכבוש שערים אלא גם לעזור לקבוצה בדרכים אחרות", טען החלוץ הוותיק בראיון נרחב ל"אל פאיס". "יש דיווחים על מספר שמות שהנשיא (ברתומאו) נתן, על שינויים שצריך לעשות בקבוצה, אבל אף אחד לא אמר שבמועדון לא רוצים אותי יותר. אם זה באמת הרצון של המועדון, אז כדאי שמי שאחראי ידבר ישירות איתי. אני בבארסה כבר שש שנים, מספיק זמן כדי לומר מה הם חושבים. עדיף שזה יקרה אם אני באמת מישהו שצריך לעזוב מבחינתם. נראה מה יקרה. אני תמיד רוצה שהקבוצה תצליח ואני מעוניין להמשיך, אבל אם המועדון יחליט שאני לא אמור להיות פה, אין לי בעיה עם זה".
6 צפייה בגלריה
ג'וזפ מריה ברתומאו
ג'וזפ מריה ברתומאו
שלח מסרים לבוס. ברתומאו
(צילום: AP)

"אשאר כל עוד רוצים אותי כאן"

אתה מרגיש אחראי למצב בברצלונה? "כולנו אחראיים להפסד לבאיירן מינכן. זה ברור, זה לא הוגן לסמן שחקן אחד או מישהו בודד מהמועדון. לפעמים זה נראה שהם רוצים להפוך את זה לאישי, אבל בכנות אני חושב שאף אחד לא יכול לפקפק במחויבות שלי לברצלונה".
על האפשרות שהוא יהפוך לשחקן מחליף תחת קומאן: "אין לי בעיה לעלות מהספסל. אני אקבל כל מה שיחליטו כמו שתמיד היה לכל אורך הקריירה שלי. תחרות על מקום בהרכב זה דבר חשוב ואם המאמן חושב שאני צריך לשבת על הספסל, אין לי בעיה לעזור לקבוצה ולעלות משם. אני חושב שאני עדיין יכול לתרום המון למועדון".
על העתיד: "אני רוצה להישאר, כל עוד רוצים אותי כאן. אני רוצה להמשיך ולתרום כמה שאני יכול. אני מרגיש שמאז שהגעתי ועד עכשיו האוהדים תמכו בי וזה נותן לי הרבה כוח להמשיך".
6 צפייה בגלריה
קומאן מוצג
קומאן מוצג
לסוארס אין בעיה לעלות מהספסל. קומאן
(צילום: AFP)
סוארס גם מצא זמן להתייחס לזיכרון הקצר של אנשים: "כשמדברים על השחקנים המרכזיים, צריך להסתכל על כל אלו שנמצאים הכי הרבה זמן במועדון. זה הגיוני, אבל זה לא תמיד נכון כי הכל יכול להשתנות משנה אחת להבאה אחריה. אני לא אוהב להשוות, כל מקום הוא שונה, אבל אני זוכר שבשנה שריאל מדריד הודחה מהצ'מפיונס על ידי איאקס הם אמרו שקרוס גמור, הם רצו להעיף את מודריץ', הם טענו שראמוס הוא אסון ושאין לו מה למכור יותר ברמה הזו. ופתאום שנה אחר כך הכל הלך יותר טוב ושוב הם שיחקו נהדר והרכיבו קבוצה אדירה. וזה ברור שזו קבוצה אדירה, אבל לפעמים הפסד אחד גורם לכולם לירות לכל הכיוונים. וחבל שכך זה כל הזמן, לדעתי חסרה סבלנות והרבה פעמים יש זיכרון קצר".
על שיתוף הפעולה עם מסי הוסיף: "להיות חבר של לאו זו גאווה עבורי, כי אין דבר כזה חברים על הדשא, יש חברים לקבוצה ואנחנו כאן כדי לעזור אחד לשני עם מטרה משותפת. ומחוץ למגרש אני בר מזל שיש לי חבר כמו לאו, זו חברות שקיימת מעבר לעובדה שאנחנו משחקים באותה קבוצה, שזה עניין נסיבתי".
6 צפייה בגלריה
מסי וסוארס חוגגים
מסי וסוארס חוגגים
"להיות חבר שלו זו גאווה עבורי". עם מסי
(צילום: EPA)

"אני זקוק למנוחה, גופנית ונפשית"

מה קרה מול באיירן? "זה היה אחד מאותם ימים בהם הכל משתבש. הם הביסו אותנו ולא ידענו איך לתקן את זה. אין שום תירוץ, אבל זו הייתה שנה מוזרה מאוד וברור שהפורמט עצמו השפיע. באיירן הסתגלה הרבה יותר טוב למה שקרה. יכול להיות שהגענו עם כמה ספקות, אבל אצל באיירן הכל היה ברור".
"באיירן היא קבוצה מאוד טובה וחזקה. קשה לומר מה היה קורה במפגש כפול בית-חוץ. כנראה שבכל מקרה הם היו עוברים אותנו, אני לא יודע. אבל זה נכון שאנחנו הרבה יותר טובים אצלנו בבית בקאמפ נואו ולשחק הרחק משם מקשה עלינו".
6 צפייה בגלריה
תומאס מולר
תומאס מולר
"אחד מאותם ימים בהם הכל משתבש". מול וגנאברי חוגגים
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
לואיס סוארס. לא יגיע כנראה לבלומפילד
לואיס סוארס. לא יגיע כנראה לבלומפילד
"זו הייתה שנה מוזרה מאוד"
(צילום: רויטרס)
בחודש ינואר האחרון סוארס נפצע בצורה קשה בברכו, נאלץ לעבור ניתוח ונעדר תקופה ארוכה. הסיבה היחידה שהוא חזר היא הפגרה הכפויה עקב נגיף הקורונה. "זו הייתה שנה מוזרה מאוד, עם עצירות", הוא הוסיף. "המנוחה הזו הולכת להיות טובה יותר עבור, נפשית וגופנית. ביום המשחק מול באיירן ראיתי שאני מרגיש טוב, שאני כבר מתחיל לחזור לעצמי אחרי הניתוח".