נבחרת צרפת טיילה אמש (רביעי) מול אוקראינה במשחק ידידות והביסה אותה 1:7. עוד לפני ההתמודדות היה ברור כי אלופת העולם צפויה לנצח, ובהפרש שערים גבוה, מאחר שהאוקראינים חסרו 14 שחקני סגל בעקבות פציעות וקורונה, כולל שלושת השוערים הראשונים שלהם. לאור המצב, המאמן אנדריי שבצ'נקו היה צריך להחזיר באופן זמני מפרישה את עוזרו, אולכסנדר שובקובסקי בן ה-45, שישב על הספסל כשוער מחליף.
את הצרפתים, ובעיקר את אולייבה ג'ירו, החיסרון של האוקראינים לא ממש עניין. החלוץ הנהדר ענד לראשונה בקריירה את סרט הקפטן של צרפת בהופעתו ה-100 ועשה היסטוריה כשכבש פעמיים וחלף על פני מישל פלאטיני בטבלת מבקיעי כל הזמנים של הנבחרת עם 42 שערים.
3 צפייה בגלריה
אוליבייה ג'ירו
אוליבייה ג'ירו
ג'ירו. הצגה שלו
(צילום: AFP)
"זה כבוד גדול, אני שמח שככה יצא. זה היה בסך הכל משחק ידידות, אבל זה עדיין היה חשוב עבורי. מישל פלאטיני הוא אגדה בכדורגל הצרפתי. אמשיך לנסות ולהבקיע עוד שערים בנבחרת", אמר גי'רו, שעלה למקום השני בטבלת המבקיעים, כשבפסגה ניצב תיירי הנרי עם 51 כיבושים.
עוד שחקן שרשם ציון דרך הוא אדוארדו קמאבינגה, שכבר ערך את הבכורה שלו קודם לכן בניצחון 2:4 על קרואטיה, בגיל 17, תשעה חודשים ו-29 ימים, והפך לצעיר בתולדות צרפת מאז 1914 שלובש את מדי הנבחרת. הקשר של ראן הבקיע את הראשון של הטריקולור מול אוקראינה בדקה התשיעית - שער בכורה עבורו בנבחרת, והוא השני הכי צעיר שעושה זאת אחרי מאוריס גאסטיגר ב-1914 (17, חמישה חודשים וחמישה ימים). קמאבינגה יחגוג יום הולדת 18 בעוד חודש ויומיים.
3 צפייה בגלריה
אדוארדו קמאבינגה
אדוארדו קמאבינגה
קמאבינגה. ילד פלא
(צילום: AFP)
דשאן, שחגג את משחקו ה-103 כמאמן הנבחרת, בדיוק כמו מספר ההופעות הבינלאומיות שלו כשחקן, אמר על הדרך היפה שעשה עד כה, שכללה בינתיים זכייה בגביע העולם 2018 וסגנות ביורו 2016: "כשהגעתי לאמן את הנבחרת קיוותי שאהיה פה כמה שיותר זמן. אני גאה מאוד במה שהשגתי. המהות שלי כשחקן הייתה לשחק בנבחרת. היתרון שלי עכשיו בחלק השני של החיים זה שאני לא מוגבל בגיל לעומת התקופה ששיחקתי. אני יכול לאמן הרבה מאוד זמן".
על ההישג של ג'ירו, אמר דשאן: "השער הראשון שלו היה פנטסטי מהזווית שלי. אני מאוד שמח עבורו, הוא תמיד היה חשוב מאוד עבור הנבחרת הצרפתית. הוא אחד השחקנים שהחל איתי את ההרפתקה כמאמן צרפת. יש לו אופי חזק, זו גם הסיבה שהוא קיבל את סרט הקפטן".
3 צפייה בגלריה
אוליבייה ג'ירו, דידייה דשאן
אוליבייה ג'ירו, דידייה דשאן
דשאן וג'ירו. הערכה רבה בין השניים
(צילום: AFP)
בנוגע לקמאבינגה, ניסה המאמן להנמיך את ההתלהבות כדי שהיא לא תעלה לו לראש: "הוא שחקן צעיר עם יכולות ופוטנציאל. אני לא רוצה להפריד אותו משאר הנבחרת. אני מתנהל איתו כמו שבקבוצה שלו מתנהלים איתו. הוא חלק מאיתנו".