קבוצה חדשה ל'מיוחד'. רומא הודיעה היום (שלישי) כי ז'וזה מוריניו ידריך את הקבוצה החל מהקיץ וב-3 השנים הקרובות. כל זאת שלוש שעות בלבד לאחר שאישרה שפאולו פונסקה יעזוב את תפקידו בקיץ הקרוב.
מוריניו הצהיר רק שלשום כי יעדיף "להישאר בבית ולהמתין להצעה טובה". והיא הגיעה, לפחות לדעתו. וכן, כל זאת 15 יום בלבד לאחר שפוטר מטוטנהאם. מוריניו, כזכור, הגיע ללונדון בנובמבר 2019 במקום מאוריסיו פוצ'טינו והיה חתום על חוזה עד 2023. בעונה שעברה חילץ את טוטנהאם מהתחתית והוביל אותה למקום השישי ולשמינית גמר ליגת האלופות, שם הודחה מול לייפציג.
2 צפייה בגלריה
ז'וזה מוריניו על הקווים
ז'וזה מוריניו על הקווים
מגיע לסרייה א'. מוריניו
(צילום: רויטרס)
ההודעה הרשמית של רומא
הספרס דווקא פתחו נהדר את העונה הנוכחית בפרמייר-ליג, אבל איבדו גובה בהמשך וניצחו פעם אחת בלבד בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלהם. במקביל הם הודחו מהליגה האירופית על ידי דינמו זאגרב והתרחקו מהרביעייה הראשונה, מה שחרץ את גורלו של הפורטוגלי.
מוריניו ישוב לליגה האיטלקית, בה רשם הצלחה עם אינטר כשהוביל אותה לשתי אליפויות וכן טרבל היסטורי ב-2010/11. "התשובה של האוהדים ברומא שכנעה אותי לחזור. מיד אחרי הפגישה עם הבעלים והמנהל המקצועי הבנתי את השאיפות הגבוהות של המועדון", אמר מוריניו לאתר הרשמי. "אני מוכן להתחיל לעבוד".
2 צפייה בגלריה
פאולו פונסקה
פאולו פונסקה
שילם את מחיר הכישלון. פונסקה
(צילום: getty images)
רומא עצמה הודתה למאמן הקודם: "בשם כולם ברומא, אנחנו רוצים להודות לפאולו פונסקה על העבודה הקשה והמנהיגות שהוא הראה בשנתיים האחרונות. פאולו הוביל את רומא בכמה מאבקים ואתגרים, כולל במהלך החלפת בעלות והתמודדות עם משבר הקורונה. הוא עשה זאת עם הרבה כבוד, הוגנות והראה את האופי שלו".
רומא מדורגת רק במקום השביעי בסרייה א' והיא רושמת רצף של שישה משחקים ללא ניצחון, כולל 6:2 משפיל למנצ’סטר יונייטד במשחק הראשון בחצי גמר הליגה האירופית.