הכדור שהעיף ג'ון טרי בדו קרב הפנדלים של גמר ליגת האלופות לשמי מוסקבה לפני תריסר שנים, זה שמנע מצ'לסי לחגוג את התואר היוקרתי ביותר על חשבונה של מנצ'סטר יונייטד - היה הדבר הישראלי הקרוב ביותר לזכייה בגביע עם האוזניים הגדולות.
רגע לפני גמר ליגת האלופות שיתקיים ביום ראשון הקרוב, ואחרי שקפטן נבחרת אנגליה בדימוס עוד הספיק להניף את הגביע הנכסף במדי צ'לסי, הוא יופיע על המסך הענק במסגרת פעילות של הייניקן בדרייב-אין בחוות רונית, ויתראיין בווידאו לאחד הזוכים המאושרים.
9 צפייה בגלריה
ג'ון טרי
ג'ון טרי
הרגע הקשה של טרי, לפני 12 שנים
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
ג'ון טרי
ג'ון טרי
ההחמצה הזכורה
(צילום: AP)
טרי בן ה-39, שיחק כמעט 500 משחקים במדי צ'לסי. את עונת הפרישה העביר באסטון וילה לפני שנתיים, מועדון בו הפך להיות עוזר מאמן. בנבחרת אנגליה, בה ענד גם את סרט הקפטן, הוא שיחק 78 משחקים.
בראיון מיוחד ל-ynet, סיפר טרי: "שיחקתי עם שחקנים ישראלים בצ'לסי, יוסי בניון וטל בן חיים, שכבר הזמין אותי להגיע לישראל. זה יקרה, אני מבטיח לו שאגיע לראות את המדינה היפה שלכם. היו לנו יחסים טובים, לי ולבן חיים, שני בלמים על אותה עמדה. דיברנו כל יום, על המגרש ומחוץ למגרש. הוא איש משפחה וחבר טוב, זה טוב לפגוש אנשים בכדורגל שאחרת לא הייתי יכול להכיר אותם. אנחנו עדיין בקשר, מבין ממנו שהוא עדיין נהנה לשחק".
9 צפייה בגלריה
פולהאם אסטון וילה
פולהאם אסטון וילה
פרש במדיה, והיום עוזר מאמן. טרי באסטון וילה
(צילום: Getty Images)
ושיחקת כמובן עם יוסי בניון, שהגיע מליברפול.
"בניון היה כוכב גדול. כשהחתמנו אותו בצ'לסי לא ידעתי איזה כוכב הוא יהיה, אבל אחרי שהגיע, אמרנו 'וואו, הוא שחקן אמיתי'. אתה רואה אותו מידי יום ורואה את הכישרון שלו. הייתה לנו קבוצה פנטסטית, הוא אוהב כדורגל".
הצלע הישראלית השלישית היא אברם גרנט, שהיה קרוב אליך.
"אהבתי את אברם בצ'לסי, כנראה שאני בכלל אוהב אנשים מישראל. היו בינינו יחסים קרובים במגרש ומחוצה לו, הוא נתן לי עצות טובות כשחקן וכאדם. אנחנו מתכתבים אחד עם השני, הוא איש מאוד אהוב ואני יודע שהוא שם גדול בישראל".
9 צפייה בגלריה
ג'ון טרי ואברם גרנט
ג'ון טרי ואברם גרנט
טרי ואברם גרנט, בערב ההוא
(צילום: AP)
לא הפתיע אותך שהגיע מאמן אנונימי על חשבון אגדה כמו מוריניו?
"בהתחלה התבדחו שהוא הגיע לצ'לסי בגלל היחסים עם רומן אברמוביץ'. ברגע שהוא הגיע למועדון, האסיפות, האימונים... הוא הרשים את כולם. הגענו לגמר ליגת האלופות במוסקבה ואם היינו זוכים בתואר, וכולם יודעים מה קרה עם הפנדל שלי, הוא היה נשאר בצ'לסי. הוא היה מעולה בשביל מועדון כדורגל כזה".
מה זו ליגת האלופות בעבורך?
"ליגת האלופות זה הדבר האופטימלי, התחרות הכי גדולה. אמרתי בעבר שהיו לנו קבוצות גדולות ולא היה לנו מזל, עד שזכינו בתואר. מצד שני, היו הרבה שמות גדולים בכדורגל האירופי שלא זכו בתואר כזה".
9 צפייה בגלריה
מספקים השראה לצעירים. מסי ורונאלדו
מספקים השראה לצעירים. מסי ורונאלדו
מספקים השראה לצעירים. מסי ורונאלדו
(צילום: AFP)
ועדיין מי ששולטים פה הם מסי ורונאלדו.
"אפילו כששיחקתי הם עוד היו. בשבילם להיות ברמות הכי גבוהות לתקופה כזו ארוכה, זה פשוט פנומנלי. הם דוחפים אחד את השני שנה אחרי שנה. מראדונה, פלה, היה לנו מזל שהיו מולנו שחקנים ברמות האלו, כאלו שמבקיעים עם אותו רעב. יש להם כבר הכל בכדורגל העולמי והרבה מזל, והם ועדיין דוחפים עצמם עם הרבה דרייב. מציע לצעירים לראות אותם ולקבל מהם השראה".

9 צפייה בגלריה
טרי במהלך הראיון
טרי במהלך הראיון
טרי במהלך הראיון
(צילום מסך)

על מי מביניהם היה קשה לך יותר להגן?
"מסי בשבילי".
נבחרת אנגליה שלך בכל פעם הגיעה לטורנירים הגדולים עם ציפיות וכשלה. בשנתיים האחרונות עם הכשרונות הצעירים של אנגליה וההגעה לחצי גמר המונדיאל, נראה שמשהו טוב נבנה בממלכה.
"עכשיו יש לנו שחקנים כשרוניים בכדורגל האנגלי, הם משחקים בצורה יציבה במועדונים שלהם וזה הכי חשוב. יש כשרונות ענקיים שהגיעו בעבר בלי ניסיון, בשנים הקרובות נוכל לזכות בגביע העולמי או ביורו".
9 צפייה בגלריה
מאמין בצעירים. טרי בנבחרת אנגליה
מאמין בצעירים. טרי בנבחרת אנגליה
מאמין בצעירים. טרי בנבחרת אנגליה
(צילום: gettyimages)
דווקא ליברפול, שעשתה בית ספר בפרמיירליג, כשלה מול אתלטיקו מדריד בליגת האלופות ולא שמרה על התואר שלה.
"היה חסר להם מזל. בפרמייר ליג הם היו מדהימים, בפער גדול מכולם. באירופה לפעמים זה לא המזל של הליגה, כמו שפריז בקושי ניצחה את אטלנטה או לייפציג את אתלטיקו מדריד, יש הפתעות גדולות ברמות האלו".
בכלל נראה שישנה מגמה חדשה בכדורגל האירופי. קבוצות עם פחות מסורת, כאלו עם הכסף הגדול של השייחים כמו פ.ס.ז' וסיטי או הכסף של לייפציג, מצליחות.
"אני חושב שכן, הכסף שם. שיחקנו במשחקי טרום העונה נגד לייפציג וראינו שיש שם שחקנים צעירים מצוינים. לא ציפיתי שיעשו את זה, אבל הכסף מדבר".
9 צפייה בגלריה
גווארדיולה וטרי
גווארדיולה וטרי
גווארדיולה וטרי
(צילום: רויטרס)
יש ויכוח גדול לגבי שחקן העונה בפרמייר ליג. פפ גווארדיולה אמר שהוא לא חייב להגיע מהאלופה. מיהו שחקן השנה שלך בפרמייר ליג?
"אני חושב שדה בריינה הטוב ביותר, הוא רק אחרי מסי ורונאלדו בעולם. כשהקבוצה לא זוכה באליפות קשה לבחור, וליברפול היתה מדהימה עם שחקנים גדולים כמו ואן דייק, סלאח או מאנה, אבל דה בריינה הטוב מכולם".
איך זה מרגיש לשבת פתאום על כיסא עוזר המאמן באסטון וילה?
"קשה. זה לא כמו לשחק, אבל זה הדבר הכי קרוב להיות ליד המגרש. נשארנו בפרמיירליג, אני אוהב כדורגל ואוהב ללמוד, קריירת הכדורגל שלי נגמר ועכשיו מתחילה קריירת האימון".
9 צפייה בגלריה
ג'ון טרי אסטון וילה
ג'ון טרי אסטון וילה
הכי קרוב למגרש
(צילום: AP)
מה אתה אומר על החבר שלך פרנק לאמפרד, שמאמן את צ'לסי?
"הוא חבר קרוב שלי. הוא עשה עונה טובה במועדון גדול עם כל מגבלות הרכש. עכשיו רומן כבר נתן לו להביא כשרונות צעירים, והשנה הבאה תהיה מעניינת גם במפעלים האירופיים".
ביום ראשון תופיע על מסך ענק בדרייב אין במשחק גמר ליגת האלופות.
"אני כבר מחכה לזה, יהיה פנטסטי להופיע מול חובבי הכדורגל בישראל. הזוכה מבין הצופים יוכלו לראיין אותי במחצית על הקריירה שלי, ועל המשחק".