תחנה חדשה לג'ורדי קרויף: שנג'ן הסינית. אקס מכבי ת"א יחליף את רוברטו דונאדוני, שפוטר לאחר פתיחת העונה החלשה של הקבוצה: שלושה הפסדים מארבעה משחקים.
שנג'ן, שבניגוד לקבוצות רבות בליגה לא מחזיקה בכוכבים גדולים, סיימה את העונה שעברה במקום הלפני אחרון ומדורגת כרגע במקום השישי בבית 1, בו גם נמצאת גוואנגז'ו ר.פ של ערן זהבי. אגב, הניצחון היחידי שלה היה על זהבי וחבריו - 0:3 בסוף החודש שעבר.
2 צפייה בגלריה
ג'ורדי קרויף
ג'ורדי קרויף
חוזר לסין. קרויף
(צילום: AP)
סין לא חדשה לקרויף. ב-2018 הוא מונה למאמן צ'ונגצ'ינג ליפאן, לה סייע להישאר בליגה. רק שבחודשים האחרונים השם של קרויף נקשר לפיאסקו בנבחרת אקוואדור. מאמן מכבי ת"א לשעבר קיבל 900 אלף דולר בחצי שנה בלי לעבוד ועזב אחרי שהותיר שוקת שבורה וגרם למקומיים להיזכר בשוד הזהב משבט האינקה על ידי הספרדים.
קרויף, מלבד האפיזודה בסין, לא אימן באף קבוצה. המשימה הקרובה שלו הייתה אמורה להיות עם נבחרת אקוואדור, אבל כאמור הוא כבר לא שם והיא לוותה בסאגה גדולה. ההולנדי/ספרדי הוצג בטקס מפואר בו נכח גם נשיא אקוודור לנין מורנו לצד השרים בכירים במדינה, וזאת למרות שעל פי הדיווחים הוא לא היה המועמד המועדף על ההתאחדות, שמינתה אותו בתום חודשים של חיפושים.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
באותו בית של קרויף בליגה. זהבי
(צילום: gettyimages)
הציפיות היו בשמיים והכל קיוו לעלות למונדיאל בקטאר 2022, אבל בסופו של יום קרויף עזב בשל משבר הקורונה מבלי שהספיק לאמן אפילו במשחק אחד, ומבלי שהעביר אפילו אימון. ולא, הקורונה לבדה לא אשמה בכל זה, טוענים ברחובות קיטו וגוואיאקיל.
בחודש שעבר פורסם שקרויף החליט להתפטר מתפקידו, כשברקע ידיעות שפורסמו בספרד על האפשרות שהוא ימונה למאמן זמני של ברצלונה במקום קיקה סטיין. זה כמובן לא יקרה כעת.