שנת 2020 של רוברט לבנדובסקי הייתה לא פחות ממדהימה. אליפות וגביע בגרמניה, זכייה בליגת האלופות אחרי קמפיין מושלם (11 ניצחונות מ-11 משחקים) ומספרים יוצאי דופן – 47 שערים ב-44 משחקים.
פראנס פוטבול עשו איתו עוול והחליטו לבטל השנה את חלוקת הפרס היוקרתי ביותר בעולם הכדורגל, זאת למרות שכל הליגות הגדולות (מלבד צרפת, שם הוחלט שלא לחדש את העונה) הגיעו לסיומן, כמו גם במפעלים האירופיים.
2 צפייה בגלריה
לבנדובסקי חוגג
לבנדובסקי חוגג
הטוב בעולם לשנת 2020, ללא ספק. לבנדובסקי
(צילום: AFP)
בפיפ"א כצפוי נתנו לחלוץ הפולני את התואר שכל כך הגיע לו בטקס המסורתי שלהם "The best" והיום (חמישי) גם הגרדיאן הבריטי נתן עוד חותמת לשנה הבאמת מושלמת של לבנדובסקי, כשהציב אותו בראש דירוג השחקנים לשנת 2020.
כוכב באיירן השאיר מאחור את לאו מסי (2) וכריסטיאנו רונאלדו שסיימו אחריו, כשקווין דה בריינה וסאדיו מאנה במקומות הרביעי והחמישי בהתאמה. אגב, בדירוג של 2019 לבנדובסקי דורג שביעי.
ארלינג הולאנד, שבשנה שעברה היה במקום ה-53 בדירוג הזה, טס עד למקום השישי. קיליאן אמבאפה, מוחמד סלאח, ניימאר ו-וירג'יל ואן דייק סוגרים את העשירייה.
2 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
קפיצה מטורפת בשנה אחת. ארלינג הולאנד
(צילום: EPA)
המשמעות היא שלבנדובסקי הוא שחקן באיירן היחיד בעשירייה הראשונה, שהיא אלופת אירופה כאמור. אך כשמסתכלים על העשירייה השנייה אפשר למצוא שם עוד חמישה שחקנים של האימפריה הבווארית (אחד מהם, תיאגו אלקנטרה, הספיק כמובן לעבור לליברפול).