בפיפ"א החליטו לערוך פיילוט מאז שחזר הכדורגל מפגרת הקורונה הכפויה ואישרו לקבוצות לבצע חמישה חילופים במשחק. המטרה המרכזית שעמדה מאחורי החוק החדש היא למנוע פציעות שנגרמות כתוצאה מעייפות ושחיקה מוגברת בעקבות עומס המשחקים האדיר.
אך נראה שאותו פיילוט צפוי להמשיך גם בעונה הבאה, כך מדווחים ב"האתלטיק". על פי הדיווח נטען כי הוועד המנהל של פיפ"א ימשיך עם החוק החדש שנה נוספת מאחר שגם העונה הבאה אמורה להיות עמוסה באופן יחסי.
1 צפייה בגלריה
לירן סרדל מוחלף לאחר הבקעת השער
לירן סרדל מוחלף לאחר הבקעת השער
גם אצלנו החוק החדש צפוי להמשיך. סרדל מוחלף בפדידה
(צילום: אורן אהרוני)
הסיבה היא שהעונה גם כך תחל מאוחר יותר עקב הדחייה הכפויה שנגרמה כתוצאה מהנגיף, כך שיהיו לא מעט פעמים בהם ייערכו שני מחזורים בשבוע אחד. בנוסף, עונת 2020/21 בכדורגל האירופי מתוכננת להסתיים מוקדם יותר מהרגיל כדי לתת זמן לנבחרות להתכונן לקראת יורו 2020 (שמשום מה החליט לשמור על השם, אבל אתם יכולים לקרוא לו יורו 2021).
על פניו נראה שהחוק הזה יעזור לקבוצות הגדולות בעלות הסגלים הרחבים, אך אם מסתכלים על המספרים מהפרמייר-ליג והבונדסליגה, מתגלה תמונה הפוכה.
בפורבס לקחו כמדגם מייצג את שלוש הראשונות בטבלה באנגליה (ליברפול, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי) והשוו לשלוש האחרונות (אסטון וילה, בורנמות' ונוריץ') והתברר כי דווקא קבוצות התחתית השתמשו בממוצע ביותר חילופים (0.35 יותר אם אתם חסידים של מספרים). בגרמניה המספר הזה גדול יותר, כשארבע הראשונות ביצעו 4.03 חילופים בממוצע למשחק וארבע האחרונות 4.59 חילופים.