פלה שלא הכרתם. כוכב העבר הברזילאי, שבעיני רבים נחשב לכדורגלן הגדול ביותר בהיסטוריה, התראיין לסרט דוקומנטרי חדש, שעלה היום בנטפליקס, בו סיפק לא מעט רגעים מרגשים.
במהלך הצילומים נראה פלה, שחגג את יום הולדתו ה-80 באוקטובר האחרון, כשהוא מתקשה לנוע בלי עזרת הליכון או כיסא גלגלים. בראיונות הרבים שהעניק הוא דיבר על חייו, הקריירה הארוכה שלו, שלוש הזכיות בגביע העולם וגם פרץ בבכי כאשר דיבר על הזכייה האחרונה שלו עם נבחרת ברזיל במונדיאל במקסיקו 1970.
3 צפייה בגלריה
פלה
פלה
סצנות מרגשות. פלה
(צילום: AP)
בעת שהוא מגיע לאחד הראיונות מתלוצץ פלה בנוגע למצבו הנוכחי כשהוא אומר "תראו איך אני בסדר עכשיו". בהמשך הוא ביצע סיבוב עם ההליכון מסיבוב לכיסא הגלגלים, כשחבריו לשעבר בסנטוס עודדו אותו מהצד.
במאי הסרט דייויד טריהורן סיפר שאותה סצנה לא הייתה מבוימת כלל: "היה חשוב לנו להראות את החשיבות בהתמודדות של ספורטאים גדולים עם בעיות הליכה, כל הזמן ידענו שנרצה לפתוח את הסרט עם הסצנה הזו".
3 צפייה בגלריה
זכייה שלישית במונדיאל. מקסיקו 1970
זכייה שלישית במונדיאל. מקסיקו 1970
פלה אחרי הזכייה במקסיקו 1970
(צילום: AP)
בנו של פלה ושוער העבר הברזילאי אדיניו סיפר לפני מספר חודשים שמצבו הבריאותי של אביו אינו טוב: "הוא שברירי. מפרק הירך שלו הוחלף ותהליך השיקום שלו לא היה אידיאלי. הוא מתקשה לנוע וזה גורם לו להיות בדיכאון. תארו לכם, הוא הרי המלך, תמיד היה נחשב לדמות מרשימה ועכשיו לא יכול ללכת בכוחות עצמו. הוא נבוך ולא רוצה להיראות בציבור. בגלל זה הוא מתבודד". לאחר מכן פירסם פלה הצהרה בה הכחיש שהוא נמצא בדיכאון.
במהלך הצילומים פרץ פלה בבכי כאשר דיבר על הזכייה ב-1970. לדבריו, הוא חש לחץ גדול בטורניר להשיג את גביע העולם מצד המשטר הטוטליטרי ששלט אז בברזיל. לבסוף ה"סלסאו" עשתה זאת כשהביסה בגמר 1:4 את איטליה, בו כבש פלה את השער הראשון בנגיחה.
3 צפייה בגלריה
פלה
פלה
"1970 הייתה התקופה היפה בחיי". פלה
(צילום: AP)
"זו הייתה התקופה היפה ביותר בחיי", נזכר פלה במה שהתרחש לפני 50 שנה, "אבל זה היה חשוב יותר עבור המדינה. היה יכול להיות גרוע יותר אם לא היינו זוכים. כולם נשמו לרווחה ו-1970 עשתה הרבה יותר טוב לברזיל מאשר עבור הכדורגל".