לבורוסיה דורטמונד יהיה מאמן חדש בקיץ הקרוב. בורוסיה מנשנגלדבאך הודיעה אחר הצהריים (שני) כי מרקו רוזה, מאמנה הנוכחי, יעזוב בסיום העונה ויעבור לצהובים-שחורים.
אחרי פיטוריו של לוסיאן פאברה בדצמבר 2020, עוזרו אדין טרזיץ' החליפו. בתחילה הוא השיג תוצאות לא רעות, אבל מאז דורטמונד במצב רע, מדורגת במקום השישי בלבד מרחק של 15 נקודות מבאיירן מינכן בפסגה.
1 צפייה בגלריה
שאגת הניצחון של מרקו רוסה
שאגת הניצחון של מרקו רוסה
רוסה. הקריירה שלו בנסיקה
(צילום: AFP)
דורטמונד תשלם למעשה את סעיף השחרור בחוזהו של רוזה בגלדבאך על סך חמישה מיליון אירו. "ערכנו הרבה שיחות בשבועות האחרונים עם מרקו. לצערנו, הוא הפעיל את סעיף השחרור שלו ויעזוב אותנו בקיץ. עד אז, נעבוד קשה כדי להשיג את המטרות שלנו בליגה, בגביע וכן באירופה", אמר המנהל המקצועי מקס אברל.
רוזה החל את דרכו כמאמן במחלקת הנוער של רד בול זלצבורג. בקיץ 2017 החליף את אקס מכבי תל אביב, אוסקר גרסיה, בקבוצה הבוגרת, זכה באליפות אוסטריה והגיע עד לחצי גמר הליגה האירופית אחרי שניצח בין השאר את דורטמונד וגם את לאציו.
ההודעה של גלדבאך על שחרורו בקיץ של רוזה
בעונתו השנייה זכה עם זלצבורג בדאבל באוסטריה והודח ברבע גמר הליגה האירופית על ידי נאפולי. לאורך כל התקופה שלו בזלצבורג, רוז לא הפסיד משחק בית.
בקיץ 2019, ובעקבות ההצלחה הגדולה שלו בזלצבורג, מונה למאמנה של גלדבאך, הצעיד אותה למקום הרביעי ומשם לליגת האלופות. למרות חוסר ההצלחה בבונדסליגה העונה, בליגת האלופות הוא העפיל עם קבוצתו לשמינית הגמר שם תפגוש בשבוע הבא את מנצ'סטר סיטי.