לא כך ציפתה ברצלונה לחזור מהמשחק מול לבאנטה אמש (שלישי). קבוצתו של רונלד קומאן כבר הוליכה 0:2 בהפסקה, אבל ראתה את המארחת כובשת שלושה שערים בחצי השני ומשיגה תיקו 3:3. בארסה החמיצה הזדמנות לעלות למקום הראשון, ואם אתלטיקו מדריד תנצח הערב (23:00) את ריאל סוסיאדד, היא תגדיל את הפער ממנה לארבע נקודות, שני מחזורים לסיום.
התקשורת בספרד, גם זאת שנחשבת לפרו ברצלונה, קטלה את קומאן ושחקניו. "ברצלונה אמרה שלום לליגה בלי לחימה", הייתה הכותרת הראשית ב"מונדו דפורטיבו". בטור באתר של העיתון נכתב: "בלי תשוקה, בלי מנהיגות ובלי אופי". ב"ספורט" הקטאלני הוסיפו: "ברצלונה טבעה על חופי ולנסיה".
2 צפייה בגלריה
לאו מסי מאוכזב
לאו מסי מאוכזב
לאו מסי מאוכזב
(צילום: AP)
קומאן היה מספיק הוגן להגיד בסוף שהסיפור די גמור מבחינת קבוצתו: "עשינו צעד ענק לאחור. המצב שלנו מסובך כרגע, ואנחנו לא תלויים רק בעצמנו. נצטרך לנצח את המשחקים שנותרו לנו ולקוות ששאר הקבוצות יפסידו".
על המשחק עצמו, אמר ההולנדי: "בחצי הראשון היינו טובים, שיחקנו בקצב, היו לנו הזדמנויות לכבוש ועלינו ל-0:2. אבל בחצי השני רמת האינטנסיביות שלנו ירדה, ולבאנטה הפתיעו אותנו עם כמה מהלכים שעלו לנו ביוקר. לבאנטה שיחקה מצוין וכבשה שלושה שערים ב-45 דקות".
2 צפייה בגלריה
קומאן על הקווים
קומאן על הקווים
קומאן על הקווים
(צילום: רויטרס)
"האחריות היא תמיד עליי. גם שאלתי את עצמי מה אמרתי בחדר ההלבשה בהפסקה כי ירדנו ברמה. אחרי שהובלנו 0:2 לא ציפינו לתיקו".
סרחיו בוסקטס, ששיחק עם מגן מיוחד על פניו זכר לפציעה ב-0:0 מול אתלטיקו מדריד, הוסיף: "רצינו לנצח, להוביל את הטבלה ולשים לחץ על אתלטיקו וריאל, אבל לא הצלחנו. הליגה כמעט הוכרעה עבורנו. המשחק הזה היה סוג של מראה לעונה שלנו. לא מעט טעויות שגרמו לנו לספוג בקלות. היה שלב בליגה שהברקנו, והצלחנו להחזיר הרבה נקודות שאיבדנו, אבל במשחקים האחרונים חזרנו לאחור. הכל התחיל בהפסד לגרנדה".