דיא סבע חתם אתמול (ראשון) באופן רשמי באל-נאסר מאיחוד האמירויות וישחק במדיה לפחות בשנתיים הקרובות. סבע בן ה-27 יהיה הישראלי הראשון שמשחק בנסיכות.
החלוץ הישראלי עזב את גוואנגז'ו לאחר שנה וחצי, כשאל-נאסר שילמה עבורו ארבעה מיליון דולר. הוא ירוויח שלושה מיליון דולר לעונה והקבוצה מחזיקה באופציה להאריך את ההתקשרות בשנה נוספת.
2 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
חתימה היסטורית. דיא סבע והחולצה החדשה
(צילום: האתר הרשמי של אל נאסר)
סוכנו של סבע, רונן קצב, מסר הודעה קצרה אחרי השלמת העסקה: "החתמה היסטורית וראשונה רגע אחרי הסכם השלום ופתיחת אפיק שיח, חברות ועסקים עם מדינה חמה וידידותית מאוד. הרצון לשלום והכיבוד של אחד לשני הכבוד וקבלת האחר גם גרמה לקבוצה לכבד את הדת היהודית, לבקשתנו ולבקשת דיא עצמו, ולחתום לפני כניסת יום כיפור, ועל כך אנו אסירי תודה".
אל-נאסר משחקת בליגה של איחוד האמירויות והיא נחשבת למועדון הוותיק במדינה (הוקמה ב-1945). הקבוצה משחקת באצטדיון אל-מאקתום עם קיבולת של 15,000 מקומות ישיבה.
בהיסטוריה שלה זכתה הקבוצה בשלוש אליפויות, האחרונה לפני 34 שנים. יש לה גם ארבע זכיות בגביע הנשיא, שלושה גביעי ההתאחדות המקומית ושתי זכיות בגביע הליגה, האחרונה בעונה הקודמת אחרי 1:2 על שבאב אל-האלי בגמר.
2 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
דיא סבע
(צילום: האתר הרשמי של אל נאסר)
ב-37 משחקים של סבע במדי גוואנגז'ו R&F הוא כבש 17 שערים ובישל 12 נוספים. משחקו האחרון בקבוצה היה ביום חמישי האחרון – הוא שיחק 81 דקות בהפסד 2:0 לשנגחאי שנואה.
סבע כתב בחשבון האינסטגרם שלו לאחר החתימה: "וואו, איזה שבוע עבר עליי. הכל קרה כל כך מהר וממש לא ציפיתי לזה. ממלון שהייתי סגור בו חודשיים וחצי בגלל המשחקים בסין ועד ההגעה לדובאי. קיבלו אותנו כמו מלכים ממש. הכל כל כך מרשים פה ואי אפשר אפילו לתאר את זה במילים. המועדון דואג לי להכל וההחתמה שלי מרגישה הרבה יותר מרק כדורגל. ממש כל הזמן מדברים פה על זה שמדובר בהיסטוריה רגע אחרי הסכם השלום והאווירה ברחובות ובמועדון לבבית ומאירת פנים".
"אני רוצה ברגע הזה להגיד תודה קודם כל למשפחתי, אישתי היקרה והילדים, שהכל איתכם ובשבילכם. ההורים שלי, אבא היקר, אמא היקרה, אחים וכל מי שנמצא במעגל המשפחתי התומך שלי. תודה לאנשי הכפר שלי, שכנים וחברים, על התמיכה המדהימה, הפרגון ועל ההבנה שאני מייצג את כולכם וגאה בכך".