יו"ר ההתאחדות האנגלית לכדורגל, גרג קלארק, התפטר מתפקידו הערב (שלישי) לאחר שכינה כדורגלנים שחומי עור "צבעוניים", כמו כן השמיע הערות גזעניות כלפי אנשים ממוצא אסייתי ו"לקינוח" הוסיף גם אמירות שוביניסטיות נגד נשים.
מוקדם יותר היום השתתף קלארק בוועידה בפרלמנט הבריטי שעסקה במשבר הכלכלי של הכדורגל האנגלי בעקבות הקורונה, והסיוע הממשלתי שהוא יקבל. קלארק אמר במהלך הדיון: "תראו מה קורה ברשתות החברתיות לכדורגלנים צבעוניים ונשים שמשחקות כדורגל, הם חוטפים ברשתות החברתיות שפתוחות לכולם". על אנשים ממוצא אסייתי אמר: "לכו למחלקות התמיכה הטכנית שלנו ותראו שם הרבה מאוד אסייתים, כאשר כמעט אין אנשים ממוצא קאריבי. יש להם העדפות שונות בחיים".
1 צפייה בגלריה
גרג קלארק
גרג קלארק
גרג קלארק
(צילום: גטי אימג'ס)

על נשים בכדורגל אמר: "מאמנת אמרה לי שוערות לא אוהבות שבועטים להן חזק, נשים מעדיפות לבעוט בכדור מאשר להדוף אותו. אנחנו צריכים למצוא דרכים אחרות כדי לפתח שוערות יותר טובות. בחורות צעירות לא אוהבות שבועטים להן כדורים חזקים".
קלארק התנצל כמעט מיידית על דבריו, אבל זה לא עזר לו והוא הודיע בערב שהוא עוזב את משרתו. "אני רוצה להתנצל על השפה שהשתמשתי בה", אמר, "אני לא ידעתי שהמונח הזה פוגעני. עבדתי הרבה זמן בארה"ב ושם היו משתמשים במונח זה עבור מיעוטים".
הכדורגלן לשעבר גבריאל אגבונלהור כתב בטוויטר: "יו"ר ההתאחדות קרא לנו 'צבעוניים', איך הגזענות תיעלם אם אנשים כאלה נמצאים בטופ?". הוא קיבל חיזוק משחקן העבר של ליברפול, סטן קולימור, שצייץ: "קלארק עשה כאן פרופיליינג גזעני, זה מסוכן מאוד לחברה. כדאי שההתאחדות תגיב לזה.".
פורסם לראשונה: 21:08, 10.11.20