מאבק האליפות בספרד חי, קיים ובעיקר בועט. ההפסד של אתלטיקו מדריד אתמול 1:0 בסביליה טרף את כל הקלפים. הקולצ'ונרוס אמנם מוליכים את הטבלה (66 נקודות), אבל ברצלונה (62), שתארח הערב (שני, 22:00) את ויאדוליד, יודעת כי ניצחון יצמק את הפער מהפסגה לנקודה בלבד, 9 מחזורים לסיום העונה. וזה לא הסוף. ריאל מדריד אורבת גם היא ונמצאת כרגע במקום השני (63). בקיצור, לוהט.
המאוכזבת העיקרית היא בעיקר אתלטיקו. מי האמין שם שכך זה ייראה לפני קצת פחות מחמישה חודשים. ב-29 בדצמבר אחרי ה-1:1 הביתי של ברצלונה מול אייבר, הפער של דייגו סימאונה ושחקניו על הקטאלנים עמד על 11 נקודות. והנה, הכל כעת נזיל.
4 צפייה בגלריה
בנזמה, סוארס ומסי
בנזמה, סוארס ומסי
בנזמה, סוארס ומסי. מי יזכה באליפות?
(צילום: AP ו-AFP)
"אני יודע את הדרך ולא מפחד משום דבר", אמר סימאונה. "עלינו להמשיך לעבוד קשה, להגביר את האינטנסיביות, כי זה חשוב יותר מכישרון. אליפות ספרד היא מרתון, זה תמיד קרב עד הסוף. תמיד זה היה עניין של שתיים, וכעת גם אנחנו מתחרים. עלינו למצוא את הדרך שהשחקנים יהיו במיטבם בסיום העונה".
לואיס סוארס, שמספק עונה נהדרת (19 שערים), אבל היה חלש מול סביליה, הוסיף: "מי שחשב שיהיה פשוט לזכות באליפות, לא מבין כלום. כדי לרשום הצלחה, אתה צריך להילחם נגד כולם. אף אחד לא ייתן לך כלום במתנה". מה שכן, סוארס, שספג אתמול את הצהוב החמישי, ייער מהמשחק הבא של אתלטיקו - בחוץ מול בטיס.
4 צפייה בגלריה
סוארס מתוסכל
סוארס מתוסכל
סוארס מתוסכל אחרי ההפסד לסביליה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
לאו מסי מול סרחיו ראמוס
לאו מסי מול סרחיו ראמוס
ראמוס ומסי ראש בראש. ואולי בסופו של דבר ריאל ובארסה יעקפו את אתלטיקו?
(צילום: AP)
המשחק הבא של ריאל וברצלונה הוא הרבה יותר קשה. ככה זה כשהשתיים ייפגשו כבר בשבת לקלאסיקו השני של העונה, הפעם בברנבאו. ריאל ניצחה בקאמפ נואו בסיבוב הראשון, אבל בארסה הנוכחית קטלנית יותר, מחזיקה ברצף של חמישה ניצחונות ליגה רצופים וכבשה עשרה שערים בשני משחקיה האחרונים.
בספרד, איך לא, מתמוגגים ממאבק האליפות הצמוד. "אתלטיקו החייתה את ברצלונה וריאל", נכתב ב"אס". בתקשורת הקטאלנית גם כן התלהבו, כצפוי. "אתלטיקו בידיים של הקבוצות שרודפות אחריה כעת וברצלונה תלויה בעצמה כדי להיות אלופה, לראשונה מאז 2020", נכתב ב"מונדו דפורטיבו". ב"ספורט" פירגנו לסביליה ש"פוצצה את הליגה".
בקטאלוניה, כצפוי, חוגגים את ההפסד של אתלטיקו
ה"אס" יודע שמרוץ האליפות נפתח לגמרי