כחלק מהחוזה החדש של זהבי לשנתיים בפ.ס.וו איינדהובן, עליו הוא צפוי לחתום היום (ראשון) רשמית, נקבע כי במידה והחלוץ יסיים כמלך השערים בליגה ההולנדית הוא ירוויח בנוסף 350 אלף אירו, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.
זהבי יהיה השחקן המרוויח ביותר בקבוצה, שניצחה אתמול את אמן 1:2 בליגה ההולנדית, עם שכר בסיס של 2.2 מיליון אירו. יחד עם האפשרות להגדיל את שכרו העונתי דרך כיבוש שערים, זכייה באליפות או הגעה לשלב הבתים בליגת האלופות בעונה הבאה, שתקנה לו גם היא עוד 350 אלף. הצלחה בליגה האירופית תוביל למענקים נוספים.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ירוויח פחות מבסין, אבל עדיין יהיה המשתכר הבכיר
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
מקס רומרו חוגג
מקס רומרו חוגג
החבר החדש בהתקפה. מקס רומרו חוגג מול אמן
(צילום: EPA)
בעונה שעברה בליגה הסינית זהבי קיבל 580 אלף דולר עבור כיבוש 29 שערים, ועוד מיליון דולר על הזכייה שלו במלכות השערים. הפעם, הישראלי יתוגמל בסכומים נמוכים יותר, אבל יוכל להגיע לשכר של שלושה מיליון אירו בעונה. לאחר שהגיע עם סוכנו רונן קצב בטיסה פרטית, שמומנה בין היתר על ידי איינדהובן בשל הסגר בהולנד, הוא עבר אתמול (שבת) בדיקות רפואיות, והספיק להגיע למשחק הקבוצה, אליו נכנסו גם 8,000 אוהדים מקומיים.
אחרי החשיפה ב-ynet על כך שזהבי נמצא על סף סיכום במועדון הפאר ההולנדי, בו יהיה המשתכר הגבוה ביותר, נרשמה סקפטיות בקרב העיתונאים הבכירים המסקרים את הקבוצה. בין היתר בשל גילו של החלוץ שחגג הקיץ 33 ואמור להיות המנהיג של הצעירים, וגם בשל הסכומים הגבוהים שלא רגילים אליהם במועדון. מאוחר יותר, גם בתקשורת ההולנדית החלו ליישר קו אולם טענו כי הסכומים יהיו נמוכים יותר.
4 צפייה בגלריה
אחת הסיבות להגעה של זהבי. שמידט
אחת הסיבות להגעה של זהבי. שמידט
אחת הסיבות להגעה של זהבי. שמידט
(צילום: AFP)
הבחירה של זהבי, שלא קיבל בסופו של דבר הצעות ממכבי ת"א או מאחת הקבוצות הטורקיות, נבעה מארבע סיבות עיקריות: מאמן שמאמין בו. רוג'ר שמידט עוד רצה להחתימו כשאימן בסין את בייג'ינג גוואן, בתמורה לדמי מעבר של 40 מיליון דולר אך גוואנגז'ו סירבה. בשבוע שעבר, הוא היה זה שהסביר ושיכנע את זהבי שהוא עומד להיות השחקן בעל השכר הגבוה ביותר. זהבי רצה להיות המשתכר הבכיר בקבוצה, להתמודד על תואר בליגה המקומית, ולהתמודד באירופה. בשלב הזה, איינדהובן צריכה לעבור שני סיבובי מוקדמות בליגה האירופית כדי להיכנס לשלב הבתים.
שמידט הסביר בשיחות סגורות עם התקשורת ההולנדית כי הוא שואף שזהבייהפוך למנהיג של הקבוצה המורכבת ברובה משחקנים צעירים. לאחר ששוחרר סופית מגוואנגז'ו, שגרעה אותו מרישומי ההתאחדות המקומית לפני מספר ימים, זהבי מחכה להסדיר את הפיצוי על ארבע משכורות שעוד נותרו לשלם לו עד דצמבר. בכל אופן, הוחלט כי אלה לא יעמדו בדרכו והשיחות על הפיצויים והשכר יימשכו במקביל לחתימה שלו בקבוצה החדשה.
4 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
יישאר 7?
(צילום: AP)
מאחורי הקלעים נמשכים הניסיונות שזהבי יקבל את חולצה מספר 7, איתה הוא שיחק במכבי ת"א, בגוואנגז'ו ובנבחרת ישראל. מי שכרגע לובש את החולצה הוא ברומה, שהגיע בעונה שעברה מלפייציג אבל לא ממש השתלב ואמש לא פתח בהרכב. במידה והפורטוגלי לא יסכים לוותר, זהבי יחזור למספר 6 עמו שיחק בהפועל תל אביב ופאלרמו.
המכירה של ההולנדי הצעיר סם למרס לאטאלנטה בעשרה מיליון אירו סייעה לעסקת זהבי לצאת לפועל, כששמידט אמר אתמול: "זהבי יהיה שחקן של איינדהובן". גם לווילי רוטנשטיינר היה חשוב שזהבי יחתום כמה שיותר מהר, על מנת שיוכל להיות מוכן למשחק הנבחרת בעוד שלושה שבועות בגלזגו בחצי גמר פלייאוף היורו. באיינדהובן מעוניינים כי זהבי ישחק כבר במשחק החוץ של הקבוצה בחמישי הקרוב, בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית מול מורה הסלובנית. במידה ואיינדהובן תעבור את מורה, היא תשחק בפלייאוף שלב הבתים של הליגה האירופית מול המנצחת במפגש של רוזנבורג ואלניאספור.