תחשבו מה אתם עשיתם כשהייתם בני 17 ו-311 ימים, כנראה שהייתם עסוקים בבגרויות או במחשבה על הגיוס לצבא. אנסו פאטי כבר הספיק לקבוע כמה וכמה שיאים היסטוריים. האחרון היה אמש (ראשון) כשהפך לכובש הצעיר בהיסטוריה של ספרד ב-0:4 על אוקראינה בליגת האומות.
פאטי היה ללא ספק המצטיין במשחק. הוא סחט פנדל כבר בדקה השנייה במשחק, וסידר לסרחיו ראמוס שער קל. בדקה ה-32 הגיע הרגע הגדול שלו כשהניף את הרגל מ-18 מטרים והבקיע שער פשוט נהדר.
6 צפייה בגלריה
אנסו פאטי
אנסו פאטי
אנסו פאטי
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
אנסו פאטי
אנסו פאטי
הבעיטה של פאטי שהובילה לשער
(צילום: AP)
התקשורת הספרדית החמיאה כמובן לכישרון האדיר של ברצלונה. ב'מונדו 'דפורטיבו' נכתב עליו בין השאר: "הנבחר", "אנסו פאטי המדהים הוביל את ספרד לניצחון", וגם קרצו ללאו מסי ששווה לו להישאר בבארסה: "אנסו עודד את מסי". ב'מארקה' נתנו את הכותרת הבאה על התצוגה שלו מול אוקראינה: "פאטי בדיסנילנד". בשער של 'ספורט' הקטלאני נכתב: "המופע של אנסו".
על המגרש פאטי היה מבריק, אבל בכל מה שקשור לציטוטים שלו אחרי המשחק יש לו עוד הרבה עבודה כדי להיות פחות בנאלי: "אני שמח מאוד, בעיקר מהניצחון. שיחקנו טוב לאורך 90 דקות, ואנחנו צריכים להמשיך בדרך הזאת. אני צריך להמשיך לעבוד בצניעות והכל כבר יבוא". על לואיס אנריקה, שנתן לו את הצ'אנס הראשון בנבחרת, אמר פאטי: "זה כבוד לעבוד איתו. הוא נותן לי המון ביטחון. מהיום הראשון שהגעתי לנבחרת הוא קיבל אותי בידיים פתוחות".
כשנשאל האם הוא חושב שהוכיח למאמן החדש של בארסה, רונלד קומאן, כי מקומו בהרכב הקבוצה לקראת העונה הקרובה, אמר פאטי: "שכנעתי את קומאן? אמשיך לעבוד והמאמן יחליט מי ישחק. אתאמן קשה ואם תהיה לי את האפשרות, אנסה לנצל אותה".
מאמן הנבחרת כבר אמר עוד לפני כן שפאטי שונה מכל שאר השחקנים בסגל, והחמיא לו גם בסיום: "אני מאוד שמח עבור פאטי. הוא רק בן 17. עם שחקנים צעירים אתה צריך ללכת צעד-צעד. אנסו הוא צנוע, עובד קשה ומספיק בוגר. הראש שלו מסודר והוא לא הולך להרים את האף".
6 צפייה בגלריה
אנסו פאטי
אנסו פאטי
פאטי. יקבל את הבמה גם בבארסה?
(צילום: AP)
גם סרחיו ראמוס היה נהדר אתמול, כבש צמד (השלישי שלו בנבחרת) והגיע ל-23 כיבושים במדי ספרד, הכי הרבה בהיסטוריה לשחקן הגנה בנבחרות. ראמוס חלף על פני דניאל פסארלה הארגנטינאי. כמו כן, עבר את אגדת ריאל מדריד, אלפרדו די סטפאנו, שכבש 22 שערים במדי הנבחרת הספרדית. "מאז שהגעתי לנבחרת גיליתי מנהיג, לא רק במילים אלא גם בדוגמה אישית", אמר עליו אנריקה. "ככה מנהיגים צריכים לפעול. הוא ווינר, ועבורי כמאמן זה מאוד קל שהוא בצד שלי. הוא מביא למשחק תשוקה ועבודה קשה, וזו הסיבה שכל המאמנים שלו לאורך הקריירה אהבו אותו".