באוגוסט 2020 חזר דלה איינוגבה לשחק בליגה הניגרית אחרי 13 שנה בישראל. מאז מפגין השוער בן ה-37 יכולת טובה במדי קווארה יונייטד, ובראיון שהעניק בארצו גילה מי היה היריב הקשה ביותר מולו התמודד.
איינוגבה נחשב לכוכב בניגריה אחרי שזכה בצעירותו בארבע אליפויות עם אנימבה (2002, 2003, 2005 ו-2007) ופעם אחת בגביע הניגרי (2005), ובייחוד בזכות שתי הזכיות בליגת האלופות של אפריקה (2003 ו-2004). אחרי שלבש את המדים של בני יהודה (2007-2016), הפועל אשקלון, הפועל איכסל והפועל עפולה, הוא עזר העונה לקבוצתו הנוכחית להוליך את הטבלה בתום 18 מחזורים עם ספיגת 12 שערים בלבד.
2 צפייה בגלריה
דלה איינוגבה
דלה איינוגבה
דלה איינוגבה
(צילום: אורן אהרוני)
2 צפייה בגלריה
זהבי, במדי מכבי ת"א, מכניע את איינוגבה
זהבי, במדי מכבי ת"א, מכניע את איינוגבה
זהבי, במדי מכבי ת"א, מכניע את איינוגבה
(צילום: ראובן שוורץ)
"אני שמח שהחלטתי לחזור הביתה ורוצה להבהיר שזכייה בתואר עם קווארה זו המטרה שלי ויש לי ביטחון בחברים שלי לקבוצה", הבהיר איינוגבה, שגם סיפר על יחסיו עם עמיתו לנבחרת וינסנט אניימה, אשר רשם גם הוא שנים מזהירות בליגה הישראלית: "וינסנט ואני בנינו מערכת יחסים שנמשכה שנים ואנחנו עדיין כמו אחים עד היום. אני רוצה להודות לו על האהבה שהוא רוחש אליי".
איינוגבה, שהודה שהוא מעדיף את כריסטיאנו רונאלדו על פני לאו מסי, התמודד שנים ארוכות מול ערן זהבי וסיפר על העימותים עם חלוצה של פ.ס.וו איינדהובן כיום: "בכל השנים שלי באירופה ערן זהבי היה היריב הקשה ביותר שלי, כי באמת היה לי קשה להתמודד מולו".
(צפו באיינוגבה וקווארה יונייטד מנצחים את קסטינה יונייטד)
העיתונאי הניגרי אומה אקטוגבה צייץ: "דלה סיפר לי שהוא חזר לליגה הניגרית כדי לעודד אחרים לעשות את זה וגם כדי לעודד שחקנים צעירים. הוא נתן כדוגמה את יוסי בניון שחזר לשחק חמש עונות בישראל במכבי חיפה, מכבי תל אביב, בית"ר ירושלים ומכבי פתח תקווה לפני שפרש. למה שלא נעשה את זה בניגריה. אצלנו כששחקן רוצה לשחק אומרים שהוא זקן".