מונס דאבור היה שותף מלא לאחת התוצאות המפתיעות ביותר העונה בכדורגל האירופי. חלוץ נבחרת ישראל כבש אתמול (ראשון) את השער השני של הופנהיים ב-1:4 המוחץ על באיירן מינכן, במסגרת המחזור השני בבונדסליגה.
עד כמה התוצאה הזו מפתיעה? רצף הניצחונות המדהים של באיירן נעצר על 23. ה-1:4 הגדול של הופנהיים קטע לבווארים גם רצף של 32 משחקים ללא הפסד, כאשר האחרון נרשם אי שם בדצמבר 2019 - לפני יותר מתשעה חודשים. ואם זה לא מספיק, אסור לשכוח שבאיירן מינכן היא כמובן לא רק הדאבליסטית הגרמנית, אלא גם אלופת אירופה ומחזיקת הסופרקאפ הטריה.
5 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
ה-צ-ג-ה. דאבור בטירוף מול באיירן
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
דאבור חוגג את השני של הופנהיים
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
הפנים של לבנדובסקי אומרות הכל
(צילום: רויטרס)
"לא רוצה לתרץ את ההפסד בעייפות, אבל כמובן הייתה לזה השפעה", אמר בסיום המשחק המאמן המפסיד, האנזי פליק. "אני לא יכול להאשים את השחקנים. הם נלחמו ועשו כל מה שהם יכולים. צריך לקבל שהופנהיים שיחקה טוב יותר מאיתנו". תומאס מולר סיכם: "אף קבוצה בכל ענף ספורט לא יכולה להישאר בלתי מנוצחת לאורך שנים".
וזה היה קונצרט של הופנהיים. ארמין ביצ'אקצ'יץ' נגח פנימה כדור קרן של דניס גייגר כבר בדקה ה-16. דאבור הכפיל את התוצאה כעבור שמונה דקות, כשהקפיץ באלגנטיות מעל מנואל נוייר. ג'ושוע קימיך צימק (36) בבעיטה אדירה לחיבורים, אבל זה לא שינה מסתבר הרבה.
5 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
דאבור מקפיץ מעל נוייר
(צילום: EPA)
אנדריי קראמריץ' הלוהט קבע 1:3 בדקה ה-77, דאבור הוחלף שלוש דקות לאחר מכן וראה מהספסל את קראמריץ' משלים צמד בפנדל בתוספת הזמן וחוגג שער חמישי בשני משחקים. וואו. "זה היה משחק מושלם", התמוגג מלך שערי הליגה הגרמנית הנוכחי. "זה לא קורה הרבה, אם בכלל, שאתה מצליח לנצח את הקבוצה הכי טובה בעולם".
"עוד לפני המשחק, חשבתי שאם אגיע למצב של אחד על אחד מול נוייר, אנסה להקפיץ מעליו", הפתיע דאבור. בחשבון האינסטגרם שלו הוסיף: "הופעה קבוצתית נהדרת וניצחון גדול".
הניצחון סידר להופנהיים גם את המקום הראשון בבונדסליגה כשהיא אחת משתי קבוצות בלבד (יחד עם אוגסבורג) שמחזיקה ב-100 אחוזי הצלחה (6 נקודות). באיירן עם 3 נקודות רק במקום השביעי, אבל זה כמובן רק תחילת העונה.
5 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
חמישה שערים בשני משחקים. קראמריץ' בפוזה אופיינית
(צילום: AP)
במשחק נוסף אתמול, שנעל את המחזור השני, נפרדו פרייבורג ו-וולפסבורג ב-1:1. נילס פטרסן כבש ראשון למארחת (11), יוסיפ ברקאלו איזן (42).