"אני רוצה להחזיר את ההתלהבות שקצת הייתה חסרה בתקופה האחרונה, נציג כדורגל עם הרבה יוזמה ואני רוצה להשיב את יובנטוס לתקופה שלי, כי זו תהיה הדרך היחידה להשיג את היעדים". כך הכריז המאמן החדש של אלופת איטליה, אנדרה פירלו, בעת שהוצג במסיבת עיתונאים רשמית.
קשר העבר של המועדון, שתחילה מונה למאמן הקבוצה עד גיל 23, קיבל בסופו של דבר את תפקיד המאמן הראשי לאחר שהוחלט לפטר את מאוריציו סארי בעקבות ההדחה מול ליון בשמינית גמר ליגת האלופות. באותה מסיבת עיתונאים הוא הודיע רשמית שגונסאלו היגוואין יעזוב את הקבוצה.
5 צפייה בגלריה
אנדראה פירלו
אנדראה פירלו
"רוצה להחזיר את ההתלהבות". אנדראה פירלו
(צילום: EPA)
לפני מסיבת העיתונאים התבדח השוער הוותיק ג'אנלואיג'י בופון (42), המבוגר ממאמנו החדש בשנה וחצי ואשר שיתף איתו פעולה שנים רבות: "עכשיו אני צריך לקרוא לך 'מיסטר'"? המאמן התייחס לכך: "יכול להיות שזה מוזר לשחקנים ששיחקו איתי שאני המאמן שלהם עכשיו, אבל לא לי. אני היכרתי קודם את האנשים בקבוצה, אז אני מרגיש בסדר עם זה".
פירלו, שמינה את בלם העבר איגור טודור לעוזרו, הוסיף: "המטרה שלנו תהיה להחזיק בכדור ואם נאבד אותו ננסה להשיג אותו בחזרה כמה שיותר מהר. אלו הם הדברים הבסיסיים והשיטה יכולה להשתנות ממשחק למשחק. אני אוהב משחק של רוטציות ושחקנים שמבצעים תנועה. מהבחינה המנטאלית אני צריך להכיר את השחקנים שיעמדו לרשותי".
5 צפייה בגלריה
אנדראה פירלו
אנדראה פירלו
"ננסה להחזיק בכדור כמה שיותר". פירלו
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
יום היסטורי מבחינתו. בופון
יום היסטורי מבחינתו. בופון
מבוגר מהמאמן שלו. בופון
(צילום: AP)
פירלו נחשב בשעתו לאחד מכוכבי יובה אחרי שזכה איתה ארבע פעמים באליפות איטליה, פעם אחת בגביע האיטלקי ועלה עם הקבוצה לגמר ליגת האלופות (2015). לפני כן הוא זכה פעמיים עם מילאן בליגת האלופות (2003 ו-2007), וכאשר נשאל אם לדעתו ישנו כיום פירלו חדש בקבוצה הוא טען: "יש הרבה שחקנים נהדרים. לא הספקתי לחשוב הרבה מאז המעבר מהקבוצה הצעירה לקבוצת הבוגרים, כי הכל קרה מהר מאוד. זרקתי את עצמי לתוך זה ולא חשבתי על שום דבר אחר. כעת אני משוכנע שאני במקום הנכון ובזמן הנכון".
פירלו סיפר על השיחה הראשונה שקיים עם כריסטיאנו רונאלדו: "דיברנו על הכל. יהיה לנו זמן להיכנס לפרטים הקטנים ולהתעסק הביבטים הטכניים והטקטיים".
5 צפייה בגלריה
רונאלדו והיגוואין מחזיקים את הראש
רונאלדו והיגוואין מחזיקים את הראש
רונאלדו והיגוואין כבר לא ישתפו פעולה
(צילום: רויטרס)
על פאולו דיבאלה אמר המאמן: "הוא מעולם לא הוצע למכירה ומבחינתי הוא חלק חשוב בפרויקט. שחקנים איכותיים יכולים לשחק ביחד כל עוד ישנה הקרבה ונחישות מצד כולם. ככל שיש יותר איכות הסיכויים לנצח גוברים. הדבר הכי חשוב הוא להעביר לשחקנים את מה שאנחנו באמת רוצים. זו תהיה עבודה על המגרש, אבל גם של מערכות יחסים אנושיות ופסיכולוגיה".
פירלו התייחס לגונסאלו היגוואין וסמי חדירה: "אני מעריץ את היגוואין, הוא עשה דברים חשובים ביובנטוס, אבל שוחחנו והחלטנו שהצדיים צריכים להיפרד. סמי פצוע ונראה מה יקרה איתו בהמשך".
5 צפייה בגלריה
דיבאלה חוגג
דיבאלה חוגג
"מעולם לא הוצע למכירה". דיבאלה
(צילום: AFP)
על העונה הקרובה אמר פירלו: "הייתה עונה קשה בעקבות משבר הקורונה וכעת צריך לתכנן את העתיד, אבל יש לנו את האנשים המתאימים לכך. כל הקבוצות יתחילו את הליגה מאותה העמדה ואין עדיפות לאף אחת. לא יהיה קל לזכות באליפות, אבל אנחנו פה בשביל זה".