אוהדי הכדורגל בקולומביה לא מבינים כיצד הידרדר הכוכב הגדול לשפל המדרגה. לפני כעשור נחשב פרדי גוארין לאחד משחקני המפתח של נבחרת ארצו כאשר שיחק בהצלחה בקבוצות גדולות כמו פורטו ואינטר ומאוחר יותר היה שותף להצלחה במונדיאל בברזיל 2014, בו הגיעו הקפטרוס לרבע הגמר.
יחד עם רדאמל פלקאו, כאשר חאמס רודריגס עדיין עשה את צעדיו הראשונים בזירה הבינלאומית, גוארין בלט בכוחו הפיזי, מהירותו והיכולת היצירתית שלו במרכז השדה. אבל כעת, כשהוא בן 34 ותהילתו מאחוריו, הוא מככב בכותרות שליליות.
2 צפייה בגלריה
פרדי גוארין
פרדי גוארין
פרדי גוארין בימיו באינטר. התהילה מאחוריו
(צילום: AFP)
האוהדים נדהמו אתמול (חמישי) למראה הצילומים של גוארין לאחר שנעצר על ידי המשטרה בעקבות מעורבותו בתיגרה משפחתית. הכדורגלן נראה בצילומים המביכים כשהוא מתפרע ומשתולל בעימות עם השוטרים שהגיעו לעצור אותו תוך שקילל אותם.
גוארין נראה יוצא שיכור מבית המשפחה בעיר מדיין כשבגדיו מוכתמים בדם ואנשים בסביבתו קוראים לשוטרים לעצור אותו ולהרחיק אותו מהמקום. כשאנשי צוות רפואי הגיעו למקום על מנת לקחת אותו לטיפול בבית החולים הוא סירב להתלוות אליהם. בסופו של דבר הוא נלקח לטיפול בכוח.
מהמשטרה נמסר שגוארין תקף את הוריו, אשר הזעיקו את המשטרה. בכלי התקשורת במדינה התקשו להבין מה קרה לו וכתבו: "נקווה שהחברים מהכדורגל יעזרו לו".
הנסיגה בקריירה של גוארין החלה למעשה ב-2016, כאשר הוא עזב את אינטר לשנגחאי שנואה הסינית, בה רשם 26 שערים ב-100 משחקים. בליגה החלשה של סין הוא התקשה לבוא לידי ביטוי ובמקביל הידרדרו יחסיו עם אשתו לשעבר אנדריינה פיאלו, ממנה נפרד בהמשך. ב-2018 הודיעו השניים על גירושים וגוארין החל לצאת עם הדוגמנית ומגישה הטלוויזיה שרה אוריבה, ממנה נפרד בשנה שעברה.
כשעבר לוואסקו דה גמה הברזילאית ב-2019 כבר נראה הרחק מעבר לשיאו ובדצמבר האחרון חזר לקולומביה וחתם במיליונריוס.
2 צפייה בגלריה
גוארין בימים היפים באינטר
גוארין בימים היפים באינטר
גוארין בימים היפים באינטר
(צילום: EPA)
בארבעת החודשים שחלפו מאז מיעט גוארין להשתתף במשחקיה של קבוצתו. הופעתו האחרונה הייתה בתיקו 0:0 עם אגילאס דוראדס ב-25 במרץ. בצילומים מהאימונים הוא נראה שמן ומסורבל כשחולצת המועדון הדוקה על גופו.
בעיתון הקולומביאני "סמנה" נכתב שגוארין בן ה-34 סבל לאחרונה מדיכאון והתמכר לסמים ואלכוהול. מהאימונים האחרונים הוא נעדר אחרי שביקש חופשה בשל בעיה אישית.
כעת, בעקבות הפרסומים האחרונים, הבהיר מאמנו אלברטו גאמרו שהקבוצה לא תשחרר אותו. "מה שקרה הפתיע אותי בגלל שבאימון האחרון שלו ביום ראשון הוא נראה נהדר", אמר המאמן בראיון לרדיו 'קראקול'. "לא ראינו שום דבר מוזר בהתנהגות שלו. צריך להיות הומניים ולהבין שאנשים יכולים לטעות. אני רוצה להבהיר לו שאני והצוות שלי נתמוך בו. כולנו איתו".
גרושתו של גוארין, אנדריינה פיאלו, כתבה באינסטגרם: "אנשים שלא מכירים אותך יכולים לחשוב שמותר להם לדבר ולהביר ביקורת. אז אם אתם לא יודעים מה קרה עדיף שלא תדברו".
אוריבה, שנפרדה מגוארין בשנה שעברה אחרי שקודם לכן עזבה את עבודתה בקולומביה על מנת לחיות איתו בסין, הביעה תמיכה: "אתה האבא של הילד שלי ותמיד תישאר, מחזקת אותך אלוף. תמיד נתת לי כוח ואנחנו איתך לתמיד".