באיירן מינכן הודיעה בצהריים (שלישי) על מינויו של יוליאן נגלסמן למאמנה החדש עד סיום עונת 2025/26. מאמנה של ר.ב לייפציג יחליף בתפקידו בקיץ את האנזי פליק שביקש לעזוב, וככל הנראה יקבל את הנבחרת הגרמנית אחרי היורו במקומו של יואכים לב. על פי הדיווחים, באיירן שילמה ללייפציג 25 מיליון אירו על מנת לשחרר אותו מחוזהו.
"יוליאן נגלסמן נחשב למאמן מהדור החדש. למרות גילו הצעיר יש לו קריירה מרשימה. אנחנו בטוחים שהוא יצעיד אותנו להצלחה גדולה", אמר נשיא באיירן, הרברט היינור. "אני רוצה להודות לפליק בשם המועדון. הוא לקח את הקבוצה במצב קשה ב-2019 וזכה איתה בשישה תארים, בתקווה לשביעי (אליפות) בקרוב. תמיד יהיה לו מקום בהיסטוריה של המועדון".
2 צפייה בגלריה
נגלסמן על הקווים
נגלסמן על הקווים
נגלסמן
(צילום: Getty Images)
פליק סיכם: "השנתיים האחרונות היו בלתי נשכחות מבחינתי. נהניתי מאוד מהרגשות, מהניצחונות ומהתארים, אבל גם מהעבודה היומיומית באימונים. מאמן הוא כלום בלי קבוצה, ולמזלי פגשתי שחקנים נהדרים".
שחקן העבר של המועדון, וחבר ההנהלה כיום, אוליבר קאן: "החוזה ארוך הטווח עם יוליאן מראה בדיוק את הכוונות של באיירן. אני בטוח שהוא יעצב את העתיד הספורטיבי של המועדון בצורה מוצלחת. אני רוצה להודות לפליק. עם כדורגל נהדר הוא הוביל את באיירן להצלחות. קיבלנו את בקשתו לעזוב את הקבוצה בסיום העונה".
2 צפייה בגלריה
האנזי פליק
האנזי פליק
פליק
(צילום: EPA)
נגלסמן התחיל את דרכו בבונדסליגה במדי הופנהיים ב-2016, והפך למאמן הצעיר בתולדות הבונדסליגה בגיל 28. מ-2019 הוא עובד בלייפציג והוביל אותה בעונה שעברה עד לחצי גמר ליגת האלופות.