יותר מ-6,500 מהגרים מהודו, פקיסטן, נפאל, בנגלדש וסרי לנקה נהרגו במהלך ההכנות לקראת המונדיאל בקטאר 2022, כך נחשף היום (שלישי) ב"גרדיאן" הבריטי. למעשה מדובר בתקופה שבין סוף 2010, השנה שבה הוכרז על אירוח הטורניר בקטאר, ועד 2020.
הנתונים נאספו מהממשלות של אותן מדינות: 5,927 הרוגים מהודו, נפאל וסרי לנקה בשנים 2020-2011, ועוד 824 מפקיסטן בין 2010 ל-2020. עם זאת, ב"גרדיאן" מציינים כי מספר ההרוגים גבוה יותר באופן משמעותי, והנתונים לא כוללים מדינות כמו הפיליפינים וקניה, ששלחו מספר עובדים גדול לקטאר.
4 צפייה בגלריה
אצטדיון כדורגל בהקמה בקטאר
אצטדיון כדורגל בהקמה בקטאר
אצטדיון כדורגל בהקמה בקטאר
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
מתכוננים למונדיאל
מתכוננים למונדיאל
פועלים בקטאר
(צילום: AP)
על-פי התחקיר, 80 אחוזים מההרוגים בקרב ההודים (2,711 אנשים) מתו מסיבות טבעיות, בעוד 10 אחוזים מתו מתאונות דרכים ו-6 אחוזים מהתאבדויות. לעומת זאת, 48 אחוזים מההרוגים שהגיעו מנפאל (1,641) מתו מסיבות טבעיות ו-16 אחוזים כתוצאה מתאונות דרכים.
בעשר השנים האחרונות, בקטאר היו עסוקים בהכנות הקדחתניות לקראת המונדיאל. בנוסף לבניית שבעה אצטדיונים חדשים, במדינה הקימו נמל תעופה חדש, כבישים, מערכות תחבורה, מלונות ועוד.
4 צפייה בגלריה
מתכוננים למונדיאל
מתכוננים למונדיאל
מתכוננים למונדיאל
(צילום: AP)
"יש חוסר בהירות ושקיפות סביב מקרי המוות הללו", טענה מיי רומאנוס, חוקרת מטעם ארגון אמנסטי. "קטאר צריכה לחזק את הבריאות התעסוקתית ואת הפן הבטיחותי". מפיפ"א נמסר כי "היא מתחייבת לשמור על הזכויות של העובדים, ומספר התאונות שקרו עד עכשיו קטן ביחס לפרויקטים בסדר הגודל הזה".
מהוועדה המארגנת בקטאר נמסר: "אנחנו מצטערים על כל הטרגדיות וחוקרים כל מקרה לגופו כדי שנוכל להפיק לקחים. תמיד נקטנו בשקיפות סביב הנושא הזה ואנו דוחים את הטענות לגבי מספר העובדים שנהרגו במהלך הפרויקט".