לאו מסי נשאר כידוע בברצלונה לשנה נוספת, וכנראה לא ימשיך, אבל היי, לפחות אולי מצאנו את המחליף. אתמול (ראשון) אנסו פאטי בן ה-17 גנב את ההצגה בבכורה הרשמית של רונלד קומאן על הקווים עם צמד תוך ארבע דקות וגם סחיטת פנדל, בדרך ל-0:4 מרשים על ויאריאל בקאמפ נואו (שהכיל כמות מוגבלת של אוהדים).
הראשון שלו הגיע בדקה ה-15: ג'ורדי אלבה קיבל כדור ארוך ומסר אחורנית לפאטי שהפציץ לחיבורים בנגיעה - 0:1 לברצלונה. ארבע דקות לאחר מכן פיליפה קוטיניו עשה תנועה במרכז והעביר שמאלה לפאטי הפנוי שגילגל פנימה בנונשלנטיות. פאטי המשיך להתעלל ביריבה כשפרץ משמאל וסחט פנדל, אותו מסי כמעט החטיא עם בעיטה חלשה - 0:3. לפני ההפסקה פאו טורס כבש שער עצמי שחתם את התוצאה.
4 צפייה בגלריה
אנסו פאטי חוגג
אנסו פאטי חוגג
אנסו פאטי חוגג
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים
(צילום: AP)
קומאן כמובן היה מרוצה מהביצועים של היהלום: "היה לו משחק נהדר, חייבים לתת לו את הקרדיט. מול אלצ'ה (בגביע גאמפר) הוא לא היה כל כך טוב, אבל הפעם הוא היה מצוין. יש לו ולפדרי עתיד גדול". ההולנדי גם התייחס לעובדה שאין לקבוצה חלוץ 9 טבעי, אחרי עזיבתו של לואיס סוארס: "אפשר להסתדר בלי אחד כזה, זה לא סוף העולם אם לא יגיע מחליף".
פאטי כמובן היה בעננים: "אני מנסה לעשות את המיטב מכל הזדמנות שאני מקבל. בכל פעם שחלוץ כובש הוא רוצה עוד. לשחק לצד מסי זה חלום, מאז שאני ילד חלמתי על כך ועכשיו זה מתגשם. אני רק רוצה להשתפר בכל יום ולהמשיך ללמוד מחבריי לקבוצה".
4 צפייה בגלריה
לאו מסי ורונלד קומאן
לאו מסי ורונלד קומאן
לאו מסי ורונלד קומאן
(צילום: AFP)
ואם כבר הזכרנו את סוארס, איך הלך לו במשחק הבכורה באתלטיקו מדריד? אז ככה: החליף את דייגו קוסטה בדקה ה-70 במצב של 0:3 לקולצ'ונרוס, והספיק לרשום צמד (85, 90+3) ובישול בדרך ל-1:6 ענק על גרנדה בבית. בארסה כבר מתחרטת?
החבורה של דייגו סימאונה עלתה ליתרון תשע דקות מהפתיחה מרגלי קוסטה. בדקה ה-16 סאול ניגז החמיץ פנדל והמחצית הסתיימה ב-0:1 קטן שלא בישר על מה שיבוא. אחרי ההפסקה ז'ואו פליקס בישל את השני לאנחל קוראה (47), שהחזיר לו טובה עם מסירה משלו בדקה ה-65 ו-0:3 בתום מבצע אישי של הפורטוגלי.
4 צפייה בגלריה
לואיס סוארס חוגג עם סאול
לואיס סוארס חוגג עם סאול
לואיס סוארס חוגג עם סאול
(צילום: רויטרס)
ואז הגיעו הדקות של סוארס: קודם בישול אופייני למרקוס יורנטה (72), שתי דקות לאחר שנכנס, ואחר כך צמד בנגיחה קשתית מעל השוער ובשמאל לאחר שהבעיטה הראשונה פגעה בקורה. איזו בכורה מדהימה לאורוגוואי. חורחה מולינה רק צימק לגרנדה.
תוצאות נוספות: קאדיז - סביליה 3:1, לבאנטה - אוסאסונה 1:3, אייבאר - אתלטיק בילבאו 1:2, ויאדוליד (ללא שון וייסמן) - סלטה ויגו 1:1.